• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91050201048
  • خبرنگار : 71313

سناتور مك‌كين: اقدامات اوباما در كمك به مخالفان سوري ناكافي بوده است

سناتور مك‌كين: اقدامات اوباما در كمك به مخالفان سوري ناكافي بوده است

سناتور جان مك كين با انتقاد از سياست دولت اوباما در قبال سوريه، اقدامات براي كمك به مخالفان سوري براي شكست دادن دولت اسد را ناكافي دانست.

سناتور جان مك كين با انتقاد از سياست دولت اوباما در قبال سوريه، اقدامات براي كمك به مخالفان سوري براي شكست دادن دولت اسد را ناكافي دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه وال استريت ژورنال، سناتور جان مك كين، رئيس كميته سرويس‌هاي مسلح سناي آمريكا در گفتگو با شبكه خبري س.ان.ان مدعي شد: اقدامات ناكافي آمريكا در قبال سوريه باعث شده شرايط در اين كشور بسيار خطرناكتر شود. اگر ما خيلي زودتر از اين‌‌ وارد عمل مي‌شديم شرايط تا اين حد پيچيده و دشوار نمي‌شد.

مك كين افزود: هم اكنون القاعده در حال سرمايه‌گذاري بر روي آشوب سوريه است.

وي از دولت آمريكا خواست اسلحه و تجهيزات براي مخالفان سوري ارسال كرده و از آنها حمايت كند.

اين سناتور آمريكايي همچنين تلاش‌هاي سازمان ملل براي متوقف كردن خشونت‌ها در سوريه را شكست خورده دانست.

آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي تاكنون نتوانسته‌اند در شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه‌‌ها عليه سوريه را به تصويب برسانند زيرا چين و روسيه آنها را وتو مي‌كنند.

مك كين، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا را به خاطر عدم صحبت در خصوص مساله سوريه محكوم كرد و اظهار داشت: تا آنجايي كه حافظه من ياري مي‌كند باراك اوباما طي روزهاي اخير هيچ گونه صحبتي درباره سوريه نداشته است.

افزايش خشونت‌ها در سوريه مي‌تواند نتيجه مستقيم عدم تمايل آمريكا براي دخالت در اين كشور باشد.

وي در ادامه ادعاهاي خود افزود: به خاطر عدم دخالت ما و به خاطر شكست ما در رهبري ساير كشورهاي مخالف سوريه در منطقه مانند تركيه،‌ عربستان سعودي و قطر و ساير كشورها، هم اكنون شرايط در سوريه وخيم‌تر شده و اين شرايط بسيار خطرناك است.

مك كين گفت: اوباما و دولتش به حسن نيت روسيه درخصوص سوريه تكيه كرده‌اند و اين رويكرد شرم آور است. ما بايد مخالفان سوريه را مسلح كنيم و براي آنها تجهيزات بفرستيم و يك منطقه حائل ايجاد نماييم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha