• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050201105
  • خبرنگار : 71457

ارتش سوريه مخالفان را از برخي مناطق حلب بيرون راند / درگيري پليس تركيه با آوارگان سوري

در حالي كه ارتش سوريه از بدست گرفتن كنترل برخي مناطق تحت كنترل شورشيان در شهر حلب خبر داد، پارلمان اين كشور در نشستي، آشتي ملي و مذاكرات ميان گروه‌هاي مختلف را خواستار شد، درهمين حال آوارگان سوري در اردوگاه‌هاي مرزي در تركيه هدف سركوب خشونت‌آميز پليس اين كشور قرار گرفتند.

در حالي كه ارتش سوريه از بدست گرفتن كنترل برخي مناطق تحت كنترل شورشيان در شهر حلب خبر داد، پارلمان اين كشور در نشستي، آشتي ملي و مذاكرات ميان گروه‌هاي مختلف را خواستار شد، درهمين حال آوارگان سوري در اردوگاه‌هاي مرزي در تركيه هدف سركوب خشونت‌آميز پليس اين كشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، نيروهاي امنيتي سوريه توانستند كنترل منطقه خان‌العسل در جبل سمعان واقع در استان حلب را در دست گيرند. ارتش سوريه بعد از درگيري با افراد مسلح و كشتن چند تن از آنها از جمله احمد الفج، افسر جدا شده از ارتش سوريه كنترل اين منطقه را به دست گرفت.

تلويزيون سوريه گزارش داد كه نيروهاي دولتي حجم زيادي از سلاح‌هاي مختلف را مصادره كرده و تعداد زيادي از افراد مسلح را در اين منطقه به قتل رسانده و چند تن ديگر را دستگير كرده است.

از سوي ديگر رسانه‌هاي سوريه اخبار برخي شبكه‌ها مبني بر بمباران هوايي مناطق دمشق را تكذيب كردند.

تلويزيون سوريه نيز گزارش داد: سوريه در شرايطي طبيعي به سر مي‌برد و مسئولان مربوطه با همكاري مردم افراد مسلح را تحت پيگرد قرار داده‌‌اند.

در همين راستا پارلمان سوريه براي بررسي بيانيه جديد دولت به منظور رويارويي با توطئه ترويست‌ها نشستي تشكيل داده و اعلام كرد كه براي تحقق آشتي ملي تلاش مي‌كند.

در بيانيه دولت سوريه از همگان خواسته شده تا وارد روند سياسي و مذاكرات شوند و دست از سلاح و درگيري بكشند. در اين بيانيه آمده كه دولت مي‌خواهد در سريع‌ترين زمان ممكن نشستي عمومي براي انجام گفت‌وگو و مذاكرات ملي تشكيل دهد.

اثيل النجيفي، استاندار نينوا نيز اظهار كرد كه ارتش سوريه گذرگاه اليعربيه در مرزهاي مشترك سوريه و عراق را تحت كنترل خود درآورده است.

النجيفي تاكيد كرد: اين اقدام بدون درگيري و خونريزي صورت گرفت چرا كه افراد مسلح پيشتر اين مكان را ترك كرده بودند.

از سوي ديگر خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه پليس تركيه به سمت آوارگان سوري كه به علت كمبود آب و غذا در اردوگاه‌‌هاي خود در مناطق مرزي ميان سوريه و تركيه اعتراض كرده بودند گاز اشك آور شليك كرده است.

يك مسئول تركيه‌اي تاكيد كرد: اعتراضات در دو اردوگاه از ميان 10 اردگاه كه در مرز ميان سوريه و تركيه مستقر شده و 40 هزار سوري را در خود گنجانده است، صورت گرفت و مسئول تركيه‌اي به كشته يا زخمي شدن شخصي اشاره نكرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha