در ديدار رييس سازمان حچ؛

آيت‌الله سبحاني تاکید کرد: اهانت به زائران ايراني به نفع كشور عربستان نيست

آيت‌الله سبحاني خواستار شركت مستمر مسؤولان سازمان حج در دروس مراجع تقليد شد و گفت: حج تنها مدیریت نیست، بلكه آمیخته با فقه، قرآن و حدیث است و مسؤولان این بخش باید فقیه باشند.

آيت‌الله سبحاني خواستار شركت مستمر مسؤولان سازمان حج در دروس مراجع تقليد شد و گفت: حج تنها مدیریت نیست، بلكه آمیخته با فقه، قرآن و حدیث است و مسؤولان این بخش باید فقیه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله جعفر سبحانی روز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخورد نامناسب عربستاني‌ها با حجاج ايراني، خواستار استحكام روابط حج جمهوري اسلامي ايران و حج عربستان شد.

وي توصيه كرد: به وزير حج عربستان بگوييد كه حجاج ايراني در حقيقت مهمان‌هاي خدا هستند و ارتباط شما باید با ضیوف الله که به مكه مي‌آيند و با زائراني كه از كشورهاي ديگر مانند اندونزي مي‌آيند، یکسان باشد.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: توضيح دهيد كه زائران ايراني به عنوان ضیوف الرحمن به آنجا آمده‌اند و کاری به مسائل سیاسی ندارند، به آنان اهانت نکنید كه این اهانت کردن به نفع شما نیست، بلکه به ضرر شما است.

وي با بيان اين‌كه «زائران ايراني وقتی برخورد نامناسب مأموران عربستاني را مي‌بينند با عقده برمی‌گردند» اظهار كرد: وزير حج عربستان را نسبت به اين مسائل آگاه كنيد و بفرمایید اگر شما دوست می‌خواهید کاری کنید که این زائران دوست برگردند.

آيت‌الله سبحاني با تأكيد بر اين‌كه «به عنوان یک فرد واقع‌گرا این مسائل را مطرح می‌کند» ادامه داد: مطرح كنيد كه اگر واقعا خواندن زیارت با کتاب حرام بود، چرا الآن حرام شده و اگر حلال بود، چرا حرام شده است، همه جای دنیا زیارت را اين‌گونه می‌خوانند.

وي همچنين با بيان اين‌كه «اخيرا كارهايي در عربستان انجام مي‌شود كه صحيح نيست، مانند انتشار كتابي به نام من با عنوان «جواناني كه از تشيع به تسنن برگشته‌اند» و به نام آيت‌الله عسگری هم کتاب نوشته‌اند» گفت:‌ اين مسائل را براي وزیر حج نقل کنید و بگوييد كه غیر از زیارت، هیچ کار دیگری نداریم.

اين مرجع تقليد يادآور شد: نامه‌اي كه ملك سعود به آيت‌الله بروجردي نوشته‌اند و نامه‌اي را هم كه آيت‌الله بروجردي در پاسخ به وي نگاشته‌اند و همچنين نامه آيت‌الله بروجردي به علماي الازهر را به وزير حج عربستان نشان دهيد و مطرح كنيد كه رابطه اين رابطه بود و علما با هم تبادل زيارات مي‌كردند.

انتهاي پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032313527
  • خبرنگار :