معاون وزير راه خبر داد: انعقاد تفاهم‌نامه براي اجراي پروژه ادامه آزادراه شهيد همت به كرج

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه ‌آزادراه‌ها نمونه بارز مشاركت مردم در ساخت زيربناها است، از انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصي براي اجراي پروژه ادامه آزاد راه شهيد همت به كرج خبر داد.

مهندس احمد صادقي ـ مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره واگذاري آزادراه‌ها به بخش خصوصي اظهار كرد: دو طرح بزرگ آزادراهي در كشور داريم كه يكي شبكه آزادراهي است كه در كشور در حال ساخت است و ديگري ارتقا بزرگراه‌ها و تبديل آن‌ها به آزادراه است.

وي با تاكيد بر اين‌كه اين دو برنامه در دستور كار ما قرار دارد، خاطرنشان كرد: اين دو طرح با مشاركت مردم و بخش خصوصي ساخته مي‌شود به طوري كه 50 درصد آورده دولت و50 درصد‌ آورده بخش خصوصي است، اما پروژه‌هايي وجود دارد كه آورده بخش خصوصي در آن‌ها بيشتر است.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه ‌آزادراه‌ها نمونه بارز مشاركت مردم در ساخت زيربناها است، درباره ادامه آزادراه همت به كرج گفت: در حال مذاكره با بخش خصوصي هستيم و تفاهم‌نامه اوليه‌اي را منعقد كرده‌ايم كه اميدواريم تبديل به قرارداد شود تا عمليات اجرايي اين پروژه هرچه سريعتر آغاز شود.

به گزارش ايسنا، مهندس علي نيكزاد ـ وزير راه و شهرسازي ـ چندي پيش با اشاره به اين‌كه در حال حاضر سه خط رفت و سه خط برگشت را در آزادراه تهران ـ كرج داريم، ادامه داد: يكي از راهكارهاي حل مشكل اين مسير دو طبقه كردن اين اتوبان بود و راه ديگر اين كه در هر طرف اتوبان دو باند را اضافه كنيم كه در مجموع چهار باند به كل مسير اضافه مي‌شود و در نتيجه‌ از بار ترافيكي مسير كاسته مي‌شود و ترافيك از تهران به كرج و بالعكس روان‌تر خواهد شد.

وي با بيان اين كه ادامه آزاد راه شهيد همت به كرج مي‌رسد، اظهار كرد: بنا نيست اين پروژه در كرج متوقف شود، بلكه خطي به كرج مي‌رسد تا كساني كه قصد عبور از كرج و سفر به هشتگرد و مسيرهاي ديگر را دارند، از روي اتوبان در محل تقاطع 5.5 كيلومتري آزادراه شهيد همت عبور كنند.

بر اين اساس مذاكراتي با بخش خصوصي انجام شده تا اجراي پروژه را به صورت BOT بر عهده بگيرد، به طوري كه طراحي و ساخت و بهره‌برداري بر عهده آن‌ها باشد و با اخذ عوارض اصل و سود سرمايه را برداشت كنند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 9008-10390.186169
  • خبرنگار :