وزير اقتصاد با انتقاد از گزارش آنكتاد خبر داد: موافقت مجلس با اختصاص 10 ميليارد تومان جايزه سرمايه‌گذاري خارجي

وزير اقتصاد با انتقاد از نحوه تنظيم گزارش آنكتاد درباره رتبه كشورها در فضاي كسب و كار جهاني گفت: اگرچه رتبه ايران در سال 2010 برابر 129 اعلام شده است و اين عدد نسبت به سال قبل 13 رتبه بهبود يافته است اما من مطمئنم اين گزارش با خدشه مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدشمس‌الدين حسيني در مراسم رونمايي از گزارش سرمايه گذاري خارجي ايران با بيان اين كه در اين گزارش رتبه پاكستان بهتر از برزيل گزارش شده است گفت:‌ با اين وجود اين گزارش نشان دهنده بهبود فضاي كسب و كار در ايران است و البته با تلاش‌هايي در دو سه سال اخير انجام شد اين اتفاق قابل پيش‌بيني بود.

وي با بيان اين كه در سال 1389 حدود 11.5 ميليارد دلار منابع خارجي در كشور جذب شده است گفت:‌ از اين ميزان 32 درصد سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي بوده است.

وزير اقتصاد با بيان اين‌كه در سال 2010 به نسبت 2008 در مجموع سرمايه گذاري خارجي در جهان 29 درصد كاهش يافته است، تاكيد كرد كه ايران بايد حداقل يك درصد ميزان سرمايه گذاري خارجي جهان را در اختيار داشته باشد.

حسيني با ابراز خرسندي از موافقت مجلس با اختصاص 10 ميليارد تومان جايزه سرمايه گذاري خارجي گفت:‌ امروز علاوه بر اين كه از پنجره واحد صدور مجوز سرمايه گذاري خارجي صحبت مي‌كنيم از پنجره واحد پرداخت مشوق‌هاي سرمايه گذاري خارجي نيز صحبت شود چرا كه هم‌اكنون عرصه اقتصاد جهاني عرصه مسابقه و جنگ مزيت‌هاست.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-03012
  • خبرنگار :