جلسه بي‌نتيجه شوراي پول و اعتبار در مورد افزايش نرخ سود سپرده‌ها

جلسه چهار ساعته شوراي پول و اعتبار كه در آن قرار بود نرخ سود سپرده‌هاي بانكي افزايش بيابد، بي‌نتيجه به پايان رسيد.

يك عضو شوراي پول و اعتبار در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره توضيحات جلسه ديروز اظهار كرد: بانك مركزي پيشنهاد افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي را با هدف مهار نقدينگي به اين شورا آورده بود و با توضيحات كارشناسي سعي داشت تا تغيير در بسته سياستي ـ نظارتي را به اعضاي شوراي پول و اعتبار بقبولاند.

وي افزود: پس از چهار ساعت بحث و بررسي اعضاي شوراي پول و اعتبار به تغيير در نرخ سود سپرده‌ها راي ندادند.

به گفته‌ي وي بانك مركزي تاكيد داشت كه نرخ‌ها به ميزان سال89 باز گردد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين محمود بهمني به ايسنا اعلام كرده بود كه بانك مركزي گزارشي ارائه كرده و براساس آن نرخ سپرده‌هاي بانكي افزايش يابد، چرا كه بحران‌هايي كه در بازار سكه و ارز بوجود آمده بود ناشي از حركت نقدينگي از سمت بانك‌ها به اين بازارها بوده است.

اين اظهارات بهمني استقبال مديران بانكي را در پي داشت. با اين حال با منتفي شدن افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي، نرخ‌هاي بسته سياستي ـ نظارتي سال90هم‌چنان پابرجاست. برخي از اعضاي شوراي پول و اعتبار معتقدند كه افزايش نرخ سود سپرده‌ها منجر به گران‌ تامين‌شدن منابع بانكي و به تبع آن گران‌شدن تسهيلات مي‌شود و از آنجايي كه برخي از اين اعضا نمايندگان بخش‌هايي از جامعه‌ي مصرف‌كنندگان تسهيلات، هستند با افزايش نرخ سود سپرده‌ها مخالفت كردند.

پيگيري‌هاي ايسنا براي جويا‌شدن نظر مسوولان بانك مركزي در اين باره ادامه دارد و گويا قرار است رييس كل بانك مركزي مصاحبه‌اي در اين باره انجام بدهد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-07647
  • خبرنگار :