• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-06960

نتاج با تمجيد از تصميم بانك مركزي: با افزايش نرخ سود سپرده‌ آرامش به اقتصاد كشور برمي‌گردد

نتاج با تمجيد از تصميم بانك مركزي:
با افزايش نرخ سود سپرده‌ آرامش به اقتصاد كشور برمي‌گردد

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر با تمجيد از تصميم بانك مركزي در مورد افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي گفت: اين اقدام آرامش و ثبات را به اقتصاد كشور برمي‌گرداند.

غلامحسن تقي‌نتاج در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه تصميم بانك مركزي به افزايش نرخ سود سپرده‌ها خبر بسيار خوشحال‌كننده‌اي است اظهار كرد:‌ اين كار درستي است و با توجه به شناختي كه از مجموعه كارشناسي و متخصص بانك مركزي دارم انتظاري جز اين نمي‌رفت. اين امر شايسته تقدير است و نشان مي‌دهد كه بانك مركزي هميشه به ابعاد تخصصي موضوعات بانكي توجه جدي دارد.

وي در پاسخ به اينكه عده‌اي افزايش نرخ سود تسهيلات را باعث گران شدن نرخ تسهيلات و به ضرر توليد كشور مي‌دانند گفت: با كاهش نرخ سود سپرده‌ها شاهد هجوم نقدينگي به بازار هاي ديگر بوديم. از به ‌راه افتادن سيل نقدينگي و تخريب اقتصاد كشور به ويژه تاثير منفي كه در زير بازارهاي مختلف اقتصادي ايجاد مي‌شود همه از جمله بخش توليد هم متضرر خواهند شد. قطعا اعضاي شوراي پول و اعتبار هم به اين امر توجه جدي دارند و با مصوبه‌اي كه در اين زمينه به تصويب خواهند رساند آرامش و ثبات را به بازارهاي مختلف برمي‌گردانند.

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر درباره اينكه افزايش نرخ سود چه هنگام مي‌تواند آرامش را به بازار برگرداند؟ گفت:‌ سيل نقدينگي وقتي به راه مي‌افتد با سرعت است اما متوقف و كنترل كردنش كار ساده‌اي نيست و بايد با صبر و سياست‌گذاري مناسب آن را به جهت مناسب سوق داد.

نتاج از اعضاي شوراي پول و اعتبار خواست تا در تعيين نرخ سود سپرده‌، بين بانك‌هاي دولتي و غيردولتي تفاوت قائل شوند.

به گفته وي اگر اين موضوع مورد توجه قرار بگيرد يقينا آثار مثبتش در اقتصاد كشور مشاهده خواهد شد.

وي تاكيد كرد: بايد اجازه داده شود محدوديت‌هاي بانك‌ها هم در اعطاي تسهيلات برداشته شود. با افزايش سود سپرده‌ها مشكل اقتصاد كشور حل مي‌شود اما مشكل بانك‌ها هم كه با اين روند زيان‌ده خواهند شد حل نمي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha