/اولويتي به نام سريال‌ طنز/ داريوش كاردان: كاركردن در حيطه‌ي طنز انحصاري شده است

داريوش كاردان در انتقاد به وضعيت موجود طنز در رسانه‌ها، گفت: در مجموع و به طور كلي چه در راديو و چه در تلويزيون و مطبوعات، طنز را مشرف به موت مي‌دانم كه در آخرين لحظات عمرش به سر مي‌برد.

اين كارگردان و بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به نظر من چيزي به‌ نام طنز وجود ندارد؛ به دليل اين كه خيلي از افراد ديگر در اين حيطه نيستند و مطلبي كه گفته مي‌شود بسيار ضعيف است.

وي ادامه داد: به سمت خنداندن صرف و بدون هدف رفته‌ايم؛ حتي در اين بخش هم موفق نبوده‌ايم.

كاردان در ادامه عنوان كرد: عجيب است كه مسؤولان فرهنگي كشور اين ماجرا را جدي نمي‌گيرند؛ به عنوان مثال، فستيوال‌هايي كه برگزار مي‌شود را مي‌توان مورد توجه قرار داد. همه چيز براي خودش فستيوال دارد، اما هيچ كس مسؤول طنز نيست كه ببيند چرا هيچ روزنامه‌ي طنزي نداريم تا بتوانيم مردم را با يك كاريكاتور بخندانيم.

اين كارگردان مجموعه‌هاي طنز گفت: طي اين سال‌ها، سليقه‌ي مردم پايين آمده است. مردم مجبورند به طنز‌هاي سخيف بخندند؛ حتي اگر سطح طنز كمي بالا باشد، عده‌اي مي‌گويند مردم ممكن است درك نكنند. به كساني كه اهل ساخت طنز بودند، ميدان داده نشد يا قهر كردند.

او افزود: تنها طنزي باقي‌مانده كه اصرار دارد به اجبار مردم را بخنداند؛ انگار كاركردن در حيطه‌ي طنز انحصاري شده است.

كاردان اظهار اميدواري كرد كه اتفاقاتي رخ دهد و ستون‌ها، مجلات و سايت‌هاي طنز راه‌اندازي شود و گفت: اميدوارم آستانه تحمل مسؤولان بالا برود تا بتوانند تحمل شنيدن حرف طنز را داشته باشند؛ چراكه با اين وضعيت نمي‌توان سريال طنز ساخت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9002-06425.179144
  • خبرنگار :