اظهار نظر پرويز شيخ طادي درباره «مختارنامه» داوود ميرباقري «مردم به دليل تجربه معاصري كه دارند بهتر اين سريال را درك مي‌كنند»

پرويز شيخ طادي گفت: سريال «مختارنامه» اثري فاخر و آبرومند در عرصه‌ي فيلم‌هاي عاشورايي است.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، اين كارگردان با بيان اينكه سريال «مختارنامه» توانايي‌هاي برجسته فيلم‌سازان ايراني را به ويژه در زمينه فيلم‌هاي عاشورايي نشان مي‌دهد، افزود: معتقدم «مختارنامه» توان و ظرفيت والاي سينما و تلويزيون ايران را نشان مي‌دهد و اينكه چگونه يك فيلمساز ايراني توانسته به رغم كمبود امكانات فيلمسازي در كشور، چنين اثر شايسته‌اي را خلق كند.

كارگردان فيلم عاشورايي «سينه سرخ» يادآور شد: «مختارنامه» نمونه‌اي از آثار عاشورايي است كه توانسته هوشمندانه و حرفه‌يي بخشي از وقايع مربوط به واقعه كربلا را به تصوير بكشد.

وي خاطرنشان كرد: كارگردان سريال «مختارنامه» پس از ساخت چند اثر تاريخي ـ مذهبي، از همه تجربيات خود در ساخت «مختارنامه» بهره برده و اثري را خلق كرده كه نه تنها براي مخاطبان ايراني، بلكه براي بسياري از مسلمانان و غيرمسلمانان ديگر كشورها جذاب و دلنشين است.

كارگردان «دفتري از آسمان» مطابقت بين برخي از وقايع كشور با فضايي كه «مختارنامه» ترسيم مي‌كند را يكي از دلايل موفقيت اين سريال دانست و افزود: جهان اسلام پس از پيامبر(ص) دچار انحرافاتي شد كه اوج اين انحراف‌ها را در واقعه كربلا مي توان مشاهده كرد؛ همان طور كه پس از انتخابات نيز برخي خواص و نخبگان جامعه ما دچار اشتباه شدند و چنين فضايي بر جامعه ما نيز حاكم شد.

وي ادامه داد: پس از اين وقايع، نمايش سريال «مختارنامه» در كشور آغاز شد؛ به همين دليل درك سريال براي مردم آسان‌تر شده و مردم مي‌توانند به دليل تجربه معاصري كه دارند سريال را بهتر ادراك كنند.

شيخ طادي درباره چالش‌هاي به وجود آمده درباره‌ي نمايش چهره حضرت عباس(ع) در سريال «مختارنامه» گفت: به عنوان يك فيلمساز مسلمان نمايش دادن چهره آن حضرت در شرايط فعلي به صلاح نيست، زيرا جامعه ما به لحاظ فرهنگي ظرفيت پذيرش اين موضوع را ندارد.

وي افزود: مردم ايران علاقه‌اي خاص نسبت به حضرت ابوالفضل(ع) دارند و تصويري مطلوب از ايشان در ذهن مردم ما وجود دارد كه ممكن است به تصوير كشيدن چهره ايشان، خللي به آن تصوير مطلوب وارد كند و اين به صلاح جامعه ما نيست.

به گزارش ايسنا، سومين سوگواره لحظه‌هاي عاشورايي در رشته‌هاي عکس، فيلم و فيلمنامه، خرداد ماه سال جاري در مشهد برگزار مي‌شود و آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين سوگواره نيز 31 فرودين ماه سال جاري است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9001-09971
  • خبرنگار :