بهمني: اگر روزي استقلال بانك مركزي خدشه‌دار شود استعفا مي‌دهم

رييس كل بانك مركزي تاكيد كرد: اگر روزي احساس كنم كه استقلال بانك مركزي خدشه دار شده همان روز استعفا خواهم داد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود بهمني امروز در حاشيه افتتاح اولين شعبه عقود مشاركتي در ايران اظهار كرد: بحث اصلي كه مجلس در اين باره داشته مربوط به استقلال بانك مركزي است اما بانك مركزي هيچگاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد.

وي با اشاره به ذخاير ارزي و ذخاير طلاي بانك مركزي گفت: تك تك ايرانيان از اين ذخاير سهم دارند و بانك مركزي وظيفه حفظ اين سهم را برعهده دارد. بنابراين بانك مركزي استقلال داشته دارد و خواهد داشت.

وي با تاكيد بر اينكه بر روي اين موضوع مصر هستم گفت: موجوديت بانك مركزي به استقلال آن است و كارها در بانك مركزي به صورت كارشناسي و تخصصي انجام مي‌شود.

بهمني افزود: اگر استقلال كامل نداشتيم نمي‌توانستيم در مورد مسائل ارزي تصميم گيري مستقل كنيم و نمي‌توانستيم به بهترين وجه ممكن اين ذخاير را اداره كنيم. اگر استقلال نداشتيم نمي‌توانستيم سبد ارزي كشور را در شرايطي كه براساس كار كارشناسي خودمان تشخيص بدهيم و آن گونه كه مصلحت نظام است تعيين كنيم.

وي افزود: ممكن است حتي تمام ابزارها براي استقلال بانك مركزي ايجاد شود ولي خود رييس كل و زير مجموعه مستقل نباشند اما ممكن است ابزاري هم نداشته باشيم و مدير بتواند با استقلال عمل كند يكي از شاخصه‌هاي مهم استقلال مديريت و سازمان مربوطه است.

رييس كل بانك مركزي تاكيد كرد: اگر نتوانم كاري را كه به نحو نظام است و بر مبناي استقلال بانك مركزي تعيين شده انجام بدهم كناره گيري خواهم كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8908-16952
  • خبرنگار :