/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/‌ پژوهشکده قرآن و عترت معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي هتک حرمت قرآن کريم را محكوم كرد

پژوهشکده قرآن و عترت معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کريم بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) متن اين بيانيه به شرح زير است؛

"يُريدونَ لِيُطفِؤُوا نُورَاللّهِ بِأَفوَاهِهِم وَاللّهُ مُتمُّ نُورِهِ وَ لَو کَرِهَ الکَافِرُونَ"(صف / 8)

قرآن کريم، عالي‌ترين کلامي است که از آغاز آفرينش تا انتهاي حيات، در گوش انسان‌ها طنين‌افکن شده و در جهان هستي ظهور يافته است.

اين کتاب آسماني، از چنان عظمت و شکوهي برخوردار است که در نظام آفرينش، تنها يک سرزمين، تحمل دريافت آن را داشت و آن، قلب مبارک پيامبر عظيم‌الشأن اسلام است که آيات روحبخش آن، به عنوان باران رحمت الهي بر سرزمين دل آن عزيز فرود آمد و چشمه‌اي خروشان شد که جوشش آن پيوسته در تداوم است و براي هميشه دل‌هاي آماده و خاشع را بارور ساخته و شفابخش دردهاي دروني ايمان آورندگان خواهد شد.

اما از همان آغاز نزول اين کتاب آسماني، سياه دلان زشت سيرت که خفاش صفت، نور و روشنايي در جهان را برنمي‌تابند و در بند و اسير هواهاي نفساني و آمال شيطاني خويش‌اند، به مبارزه با آموزه‌هاي فطرت پسند اين کتاب عظيم برخاستند تا اگر بتوانند مانع هدايت‌گري و روشنايي بخشي اين خورشيد فروزان در نظام هستي شوند و به اين وسيله انحراف را به جاي هدايت، و تاريکي را به جاي روشنايي بنشانند. اين حرکت مذبوحانه نيز همانند بسياري از برنامه‌هاي شکست خورده کفرگرايان مورد پيش‌گويي قرآن کريم قرار گفته است و فرموده است: « يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ اَن تَمِيلُوا مَيلاً عَظِيماً کساني که از هواهاي خويش پيروي مي‌کنند مي‌خواهند شما گرفتار انحراف بزرگ شويد نساء / 27 ». و در تداوم اين کوردلي و هواپرستي، يک بار ديگر شاهد آن هستيم که دست‌هاي پليد و ناپاک هواپرستان از آستين صهيونيست جنايتکار و استکبار جهاني به در آمد و با هتک حرمت به قدسي‌ترين کتاب آسماني، دل‌هاي تمامي مسلمانان، دين داران و آزادي خواهان جهان را به درد آورد. اينان، به گمان باطل خويش مي‌خواستند با سوزاندن قرآن کريم، حرکت رو به اضمحلال و شکست خورده‌شان را ترميم نمايند و مانع پيشرفت شتابان و فزاينده آموزه‌هاي حياتبخش اين کتاب مقدس در جوامع بشري شوند، اما اين بيچارگان مفلوک از سنت تغييرناپذير الهي غافلند که اراده کرده است در هر شرايطي حافظ و نگاهبان کلام خويش باشد و نتيجه اقدام‌هاي ننگين اين گونه‌اي، رسوايي و فضاحت براي هتاکان به ساحت قرآن کريم، و عزت و افتخار براي دين خدا و ايمان آورندگان در سايه اتحاد و وحدت امت اسلامي خواهد بود.

پژوهشکده قرآن و عترت معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي همراه با 400 کانون قرآن و عترت در واحدها و مراکز دانشگاهي سراسر کشور، اين هتاکي و بي‌حرمتي کم‌سابقه به ساحت مقدس قرآن کريم را شديداً محکوم مي‌نمايد و ضمن اعلام انزجار و تنفر نسبت به رفتار شنيع و انديشه‌هاي پليد صهيونيست‌هاي دون صفت، آمادگي خود را براي دفاع از حريم قرآن کريم اعلام مي‌دارد و به ياري خداوند سبحان با عزمي راسخ‌تر و در سطحي گسترده‌تر، همراه با پژوهشگران و محققان علوم و معارف قرآن کريم، فعاليت‌هاي خود در ترويج و نشر علوم و معارف زندگي ساز قرآن کريم را بيش از پيش تداوم خواهد بخشيد تا نسل جوان و دانشگاهي مسلملن و غيرمسلمان در سراسر جهان از بارش رحمت و کرامت اين عطيه بزرگ خداوندي بيشتر بهره‌مند گردند. چراکه بر اين باوريم که انسان معاصر، بيش از هر زمان ديگري تشنه فرهنگ قرآن کريم است و بي‌تابانه در جستجوي راهي براي برون رفت از تنگناهاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي موجود است که نتيجه حاکميت مدعيان دروغين حقوق بشر و فريبکاران و نيرنگ بازان دنياپرستي است که به ناحق خود را طرفدار آزادي و عدالت معرفي کرده‌اند. بنابراين راهي که بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني آغاز کرد و اينک رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي پرچم‌دار آن است يعني آشنا کردن ملت‌هاي در انتظار عدالت حقيقي و آزادي واقعي با آموزه‌هاي بي‌بديل آيات آسماني قرآن و سيره پاک اهل بيت عصمت و طهارت، نيکوترين راه براي آزادسازي انسان معاصر از چنگال وحشيانه مدعيان دروغين صلح و دوستي، و بهترين روش براي برهم زدن معادلات کوتاه فکرانه و سبعانه استکبارگران جهاني و صهيونيست‌هاي وحشي در خاموش کردن نور پرفروغ الهي خواهد بود. به اميد روزي که پرچم پرافتخار «قرآن و عترت» بر بام تمامي خانه‌هاي مردم جهان فراز گردد و در سايه تعليمات اين کتاب مقدس، آرامش و صلح و دوستي و يکتاپرستي و وحدت و اخلاق بر روابط اجتماعي همه ملت‌ها حاکم گردد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-15327
  • خبرنگار :