/انفجار تريلر«هُوو»درهمدان/ رييس پليس ترافيك شهري ناجا: علت حادثه نقص فني ترمز بود دادستان كل كشور به عنوان مدعي ‌العموم با شركت واردكننده «هُوو» برخورد كند

رييس پليس ترافيك شهري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه علت حادثه انفجار تريلر «هُوو» در همدان نقص فني سيستم ترمز بوده است از دادستان كل كشور به عنوان مدعي‌العموم خواست براي حفظ جان مردم وارد صحنه‌ شود و با شركت واردكننده «هُوو» برخورد كند تا سريال حادثه‌آفريني «هُوو»ها به طور كامل پايان يابد

سرهنگ محسن مهرايي دقايقي پيش از مخابره اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه بر اساس اعلام مسوولان راهنمايي و رانندگي استان همدان در ساعت 13:30 روز يكشنبه يك دستگاه تريلر «هُوو» به شماره 21 ن 987 ايران 18، حادثه‌اي را در شهر همدان ايجاد كرد، ‌اظهار كرد: ‌اين تريلر كه حامل سنگ معدني بوده از مسير جاده فرعي فقيره به سمت شهر همدان در حال تردد بوده كه در سراشيبي بلوار اميركبير به علت نقص فني سيستم ترمز، راننده آن قادر به كنترل وسيله نقليه نشده است.

وي افزود: اين تريلر ابتدا با يك دستگاه پرايد برخورد كرده و متعاقبا با يك تير چراغ برق و علمك گاز برخورد كرده كه اين برخورد سبب انفجار تريلر مي‌شود.

مهرايي با بيان اينكه همزمان با انفجار تريلر «هُوو»، يك خودرو سواري با يك دستگاه اتوبوس شهري از ناحيه پهلو برخورد مي‌كند، گفت: اين تريلر نهايتا با عبور از بخشي از ميدان به داخل يك كافي‌نت كه در قسمت بالايي اين مغازه يك باب منزل مسكوني قرار داشت، برخورد مي‌كند كه بر اثر اين حادثه ساختمان مسكوني به كلي تخريب مي‌شود و در اثر آتش‌سوزي اتوبوس و تريلر به طور كامل در آتش سوختند.

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا با بيان اينكه راننده «هُوو» قبل از برخورد با اتوبوس خود را از داخل ماشين به بيرون پرتاب مي‌كند، افزود:‌ در حال حاضر اين راننده در بيمارستاني در شهر همدان تحت عمل جراحي قرار دارد.

مهرايي با بيان اينكه راننده اتوبوس شركت واحد به شدت مجروح شده است، گفت: راننده پرايد و سه تن از عابران در اين حادثه كشته شده‌اند و هشت تن كه شامل دو عابر و چهار تن از كاربران كافي‌نت در صحنه حادثه مجروح شده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه طبق اعلام قبلي پليس راهنمايي و رانندگي، تردد كليه تريلرهاي «هُوو» تا سوم مهر ماه در اغلب محورهاي كشور ممنوع است، گفت:‌ در توافقي كه پليس راهنمايي و رانندگي با شركت وارد كننده تريلر «هُوو» داشت مقرر شد كه اين شركت در فراخواني اين تريلرها را از ناحيه سيستم ترمز مورد آزمايش قرار دهند و ضمن برطرف كردن نقايص سيستم ترمز «هُوو»، گزارش اين آزمايشات و چك ليست‌هاي گزارش را هر 15 روز يكبار به پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كنند كه با وجود اين توافق هنوز هيچ‌گونه گزارشي از كارخانه وارد كننده اين تريلر دريافت نشده است.

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا از دادستان كل كشور درخواست كرد كه به عنوان مدعي‌العموم و براي حفظ جان مردم وارد صحنه‌ شود تا اين سريال حادثه‌آفريني تريلر «هُوو» به طور كامل پايان يابد.

مهرايي با بيان اينكه تمامي خودروهاي «هُوو» از ناحيه ترمز دچار نقص فني هستند، به ايسنا گفت: اغلب آنان حتي از تاريخ ساخت آنان (پنج ساله) منقضي شده‌اند و بايد دادستان كل كشور وارد صحنه شود تا تصادفات كاهش يابد.

به گفته مهرايي با توجه به عدم پايبندي شركت وارد كننده به تعهدات خود، پليس راهنمايي و رانندگي سهم شركت وارد كننده اين تريلر در تصادفات را حتما به مرجع قضايي منعكس خواهد كرد.

رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا تصريح كرد كه پليس كنترل‌هاي لازم براي عدم تردد تريلر هُوو را در جاده‌هاي كشور انجام داده بود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-12905
  • خبرنگار : 71368