• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-13048
  • منبع : نمایندگی همدان

در پي انفجارمرگبار «هُوو» در همدان رييس پليس راهنمايي و رانندگي همدان: راننده کاميون 177 بار جريمه شده بود همدان توقفگاه کاميون ندارد

در پي انفجارمرگبار «هُوو» در همدان
رييس پليس راهنمايي و رانندگي همدان:
راننده کاميون 177 بار جريمه شده بود
همدان توقفگاه کاميون ندارد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان همدان گفت: راننده هوو که باعث به وجود آمدن حادثه ميدان رسالت همدان شد در سه سال گذشته 177 مورد جريمه شده است.

سرهنگ حسين طلايي در گفت و گو با خبرگزاري حوادث دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين باره افزود: بيشترين تخلفات اين راننده تردد در منطقه ممنوعه و توقف در مناطق مسکوني بوده که راننده متخلف پرداخت کرده است.

وي نوع طراحي ميدان را در بروز حادثه منتفي دانست و بيان كرد: اين تصادف ممکن بود در هر نقطه از شهر اتقاق بيفتد و شيب خيابان منتهي به ميدان رسالت نيز بين 22 تا 23 درصد است که چندان زياد نيست.

طلايي درباره نياز به چراغ چشمک‌زن در ميدان رسالت اظهاركرد: آن منطقه از روشنايي خوبي برخوردار است و نياز به چراغ چشمک‌زن ندارد.

وي ادامه داد: نقص سيستم ترمز کاميون «هُوو» اين حادثه را رقم زد و اگر هر مانعي آنجا قرار مي‌داديم باز اين اتفاق مي‌افتاد.

حمل مواد خطرناک و سوختي با «هُوو» ممنوع است

جريمه‌ها بازدارنده نيست

رييس پليس راهنمايي و رانندگي همدان افزود: بارها اعلام کرده‌ايم، سيستم ترمز اين نوع کاميون نقص دارد و حمل مواد خطرناک و سوختي با آن ممنوع است.

طلايي درباره تردد کاميون در خيابان‌هاي همدان نيز گفت: محل حادثه در کمربندي حاشيه شهر قرار دارد و به علت ساخت و سازهايي که در آن منطقه صورت مي گيرد، تردد خوروهاي سنگين مساله‌اي عادي است، برخي ترددها با مجوز و برخي ديگر بدون مجوز است.

وي جريمه‌ها را بازدارنده ندانست، گفت: زمينه عدم ارتکاب تخلف فراهم نيست، همدان توقفگاه وسيله نقليه سنگين نيز ندارد.

طلايي درباره علت انفجار نيز اعلام کرد: کپسول ماشين علت انفجار نبوده و گاز شهري انفجار در محل حادثه را رقم زده است.

وي درباره تشابه حادثه ميدان رسالت و چهار راه ميدان بار نيز گفت: تشابهي بين اين دو حادثه وجود ندارد چراکه در ميدان بار راننده تريلي مقصر بود و در اين مورد نقص فني هُوو باعث حادثه شد.

همچنين حسين اشرفي معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان همدان به ايسنا گفت: حادثه رانندگي ديروز همدان 6 کشته و 8 زخمي در پي داشت كه از اين تعداد 2 تن زيرآوار جان خود را از دست دادند و 4 تن از سرنشينان خودرو و اتوبوس بر اثر سوختگي جان باختند، مجروحان نيز به بيمارستان بعثت منتقل شدند و در حال حاضر خبري از وضعيت سلامتي آنها نداريم.

وي با بيان اينکه تمام مسوولان به خوبي به وظايف خود عمل کردند، گفت: امداد رساني در اين حادثه به خوبي انجام شد به طوري که اگر اين حادثه در شهري ديگر اتفاق مي‌افتاد، با اين سرعت، نظم، درايت و مهندسي خوب جمع نمي‌شد.

اشرفي تصريح کرد: آتش نشاني در خاموش کردن آتش، نيروي انتظامي در ايجاد نظم، شهرداري در جمع‌آوري آوار و هلال احمر در جستجوي افراد مجروح و کشته به خوبي عمل کردند.

وي با اشاره به اينکه آواربرداري در اين حادثه طبق اصول علمي صورت گرفت، افزود: روش ما براي تشخيص و شناسايي افراد زير آوار مانده، جستجو، کندن آوار، گوش کردن و صدا کردن و کاوش بين ويرانه‌ها بود.

همچنين دکتر حبيب معصومي رييس بيمارستان مرکز آموزشي و درماني بعثت به ايسنا گفت: در اين حادثه 11 تن از مصدومان به بيمارستان بعثت منتقل شده‌اند که از اين تعداد 5 تن به صورت سرپايي مداوا شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha