تحويل كشتي ايران - اراك به 22 بهمن نميرسد
در حالي كه پيش از اين برنامهريزي شده بود كه كشتي ايران - اراك 22 بهمن ماه امسال به شركت كشتيراني تحويل داده شود، اما به نظر ميرسد اين برنامهريزي به دليل بروز برخي مشكلات عملياتي نخواهد شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت كشتيسازي ايزوايكو تلاش داشت كه كشتي ايران - اراك را تا 22بهمن امسال به شركت كشتيراني تحويل دهد، اما بروز برخي مشكلات مانند مشكل دريافت گارانتي برخي از قطعات خارجي اين كشتي مانع تحقق برنامهريزي فوق شده است. براين اساس تست اصلي كشتي ايران اراك به طور كامل انجام شده و فقط برخي موارد جزيي مانند دريافت گارانتي برخي از قطعات خارجي اين كشتي باقي مانده كه عدم همكاري برخي از كشورهاي غربي باعث شده تا اين كشتي هنوز به كشتيراني تحويل داده نشود. هرچند مسوولان شركت ايزوايكو در تلاشند تا اين مشكل را حل كنند. كشتي ايران كاشان نيز مرحله نصب بدنه خود را طي ميكند كه در اين بين يكي از مراحل پيچيده و سخت بخش پاشنه است كه شامل نصب قسمتهايي مانند سكان كشتي نيز ميشود. از سوي ديگر در بخش آفشور نيز ايزوايكو در تلاش است كه تعداد جكتهاي نصب شده توليد خود را تا پايان امسال به عدد شش برساند. اين شش جكت شامل سه جكت فاز 12 پارس جنوبي و دو جكت پروژه هنديجان نيز ميشوند كه يكي از جكتهاي مربوط به فاز 12 پارس جنوبي ساخته و نصب شده و جكت دوم و سوم نيز قرار است تا قبل از پايان سال جاري نصب شوند. در اين باره، رييس ايدرو چندي پيش اعلام كرده كه بايد در بخشهاي حملونقل ريلي و دريايي سند چشمانداز تهيه شود. از سوي ديگر وزير صنايع و معادن نيز پيشتر تاكيد كرده كه صنعت دريايي نبايد اشتباه صنعت خودروسازي را مرتكب شود. اشاره محرابيان به استراتژي صنعت خودروسازي كشور بود كه بعد از سالها تاخير تدوين شد. وزير صنايع و معادن اعتقاد دارد كه صنعت دريايي كشور بايد از اشتباهات صنعت خودروسازي عبرت گرفته و هرچه زودتر استراتژي خود را تعيين كند. انتهاي پيام