مدير شبكه‌ي قرآن و معارف سيما در گفت‌وگو با ايسنا: صحيح به تصوير‌نكشيدن شخصيت‌هاي ديني در فيلم‌ها تاثير معكوس دارد

مدير شبكه‌ي قرآن و معارف سيما گفت: صحيح به تصوير‌نكشيدن شخصيت‌هاي ديني تاثير معكوس دارد؛ دراين شرايط نپرداختن به آنان بهتر از ساخت اثر درباره‌ي اين افراد است.

حسين ساري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي مخاطرات درست به تصوير نكشيدن شخصيت‌هاي ديني و قرآني افزود: مردم شخصيت‌هاي ويژه‌ي ديني و قرآن را مرجع خود مي‌دانند. بنابراني لازم است از اين افراد تصوير درستي به مخاطبان ارائه شود.

مدير شبكه‌ي قرآن و معارف سيما درباره‌ي ضرورت خلق شخصيت جذاب در برنامه‌هاي نمايشي قرآني و ديني گفت: بديهي و ضروري است كه الگوها و شخصيت‌هاي داراي سابقه‌ي تاريخي را به مردم بشناسانيم. علاوه بر آن كاراكترهايي در قالب برنامه‌هاي نمايشي خلق كنيم تا بتوان آن‌ها را به عنوان انسان‌هايي به تصوير بكشيم كه در جهت دستيابي به فضائل اخلاقي حركت مي‌كنند.

او تاكيد كرد: در بسياري از مجموعه‌هاي شبكه‌هاي مختلف چنين شخصيت‌هايي به تصوير درآمده است و به افرادي كه با قرآن انس دارند علاوه بر آن در اجتماع هم فعالانه حضور دارند هم در شبكه‌ي قرآن و معارف سيما پرداخته مي‌شود. به عنوان نمونه در مجموعه‌اي 26 قسمتي به چنين فردي مي‌پردازيم كه انسان متعهد و آگاهي است و ساكنان يك آپارتمان براي حق مشكلات خود به او رجوع مي‌كنند.

ساري در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه با توجه به ميزان بودجه در نظر گرفته شده براي برنامه‌هاي نمايشي اين شبكه، چقدر مي‌توانيد به شخصيت‌هاي ديني و قرآني بپردازيد، گفت: در حد بضاعت خود به اين‌گونه شخصيت‌ها مي‌پردازيم و شبكه‌ي قرآن و معارف سيما در مجموعه‌ي تعهدات خود، در سال جاري تعدادي مجموعه‌ي نمايشي داشته است. برخي از آن ها توليد و پخش شده است و بخش زيادي از آن ها تا پايان سال جاري توليد و به مرحله‌ي پخش مي‌رسند به‌گونه‌اي كه تا پايان سال دست‌كم دو تله‌فيلم از جمله «بر مي گردم» توليد مي‌شود كه اكنون در مرحله‌ي پيش‌توليد قرار دارد.

او اضافه كرد: دو مجموعه‌ي نمايشي نيز قرار است توليد شود. يكي از آن ها «امين و مينا» است كه مربوط به كودكان و نوجوانان است و نوروز روي آنتن مي‌رود. مجموعه‌ي ديگر شبكه نيز براي پخش در همين ايام آماده مي‌شود.

ساري در پايان گفت: يكي ـ دو مسابقه درحال توليد است. يكي از آن «هفت در هفت» كه از هفته‌ي جاري روي آنتن رفته است. مسابقه‌ي ديگر با موضوع «خلاقيت نوجوانان» در مرحله‌ي پيش‌توليد قرار دارد و نام قطعي آن هنوز مشخص نشده است. اين مسابقه از زمستان روي آنتن مي‌رود. علاوه بر آن مجموعه‌ي «گل‌هاي آسماني» براي گروه خردسالان و كودكان در حال پيش توليد است كه اواخر زمستان براي پخش آماده مي‌شود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ آذر ۱۳۸۸ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8809-00809.151698
  • خبرنگار : 71078