توكلي درگفت‌وگوباايسنا: دولت نمي‌تواند لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را استرداد كند

احمد توكلي با تاكيد بر اين كه دولت نمي‌تواند لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را استرداد كند، گفت: از آنجا كه كار مجلس در رابطه با اين لايحه به اتمام رسيده است دولت ديگر نمي‌تواند لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را استرداد كند، اين امر تنها در زمان رسيدگي به لايحه و با راي نمايندگان امكان‌پذير بود.

نماينده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه دولت در صورت رعايت شيب ملايم در اجرايي كردن لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، با مشكل غيرقابل حلي مواجه نمي‌شود، گفت: در صورتي كه دولت در مورد اين لايحه به مشكلي برخورد كند با كمال ميل آمادگي لازم براي رفع آن را داريم، البته بنده تصور نمي‌كنم كه مشكلي پيش بيايد.

وي ادامه داد: مواد 13 و 16 آن نيز به تصويب مجلس رسيده است. مشكلي كه در اين زمينه وجود داشت آن بود كه آنها

مي‌خواستند كه شركت و سازماني به جاي آن صندوقي كه در لايحه دولت آمده بود را تشكيل دهند كه اين موضوع از نظر قانوني امكان‌پذير نبود؛ و اصرار دولت نيز در اين مرحله غيرقابل قبول بود. البته بنده نيز با اين ترتيبي كه در رابطه با تشكيل سازمان هدفمندكردن يارانه‌ها پيشنهاد كرده‌اند، موافق نيستم.

توكلي در پايان تاكيد كرد: تذكر امروز بنده با استناد به 6 ماده آيين‌نامه داخلي مجلس بود كه بايد ختم رسيدگي به لايحه اعلام شود كه رييس مجلس آن را وارد دانسته و در نتيجه ختم رسيدگي به اين لايحه را اعلام كرد. بنابراين اين تصميم از گذشته گرفته نشده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۸۸ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8809-00092.148130
  • خبرنگار : 71234