رييس شوراي رقابت: *با اجراي طرح تحول، اقتصاد کشور متولد مي‌شود * مردم نبايد نگران اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها باشند

به گفته رييس شوراي رقابت محور اصلي که طرح تحول اقتصادي مورد هدف قرار داده است، اصلاح قيمت‌هاي نسبي است.

به گزارش ايسنا، دکتر جمشيد پژويان در جمع خبرنگاران در قزوين با بيان اينکه اقتصاد ما با اجراي اين طرح جراحي نمي شود بلکه متولد مي شود گفت: ممکن است اين تولد براي دولت رنج و مشکلاتي به همراه داشته باشد ولي براي مردم نبايد جاي هيچ نگراني در زمينه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها باشد.

وي افزود: اين طرح به عنوان يک محور عمده چراغ قرمز را روشن مي کند که محور اصلي اين طرح اصلاح قيمتهاي نسبي است که بر مبناي آن اقتصاد حرکت مي‌کند.

پژويان ضمن اشاره به اينکه بايد مسير جايگزيني و اجراي اين طرح زود انجام گيرد گفت: به نفع اقتصاد جامعه است که اجراي طرح تحول اقتصادي به سرعت انجام شود تا دولت با پويايي تغييرات لازم را در سياستهايش اعمال کند.

رييس شوراي رقابت در ادامه گفت: با اجراي اين طرح و نظارت و انضباط مالي دولت الزاما نبايد همه قيمتها افزايش يابد حتي بعضي از قيمتها نيز در بخش کالاهاي غير ضروري در راستاي اجراي اين طرح مي تواند کاهش يابد!

وي افزود: بايد دست دولت باز باشد تا سياستهايش پويايي داشته و بتواند در بخش توليد و سرمايه گذاري با دست باز عمل كند.

پژويان رفع مشکل سرمايه گذاري و اشتغال را در گروي اجراي اين طرح دانست و گفت: تمام طرحهاي گذشته در حوزه اشتغال به دليل ساختارهاي نادرست شکست خورده‌اند، اما با اجراي درست اين طرح و افزايش سرمايه گذاري مي توان مشکل اشتغال را حل كرد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-02725.144779
  • خبرنگار :