ميرتاج‌الديني: تلاش مي‌كنم برنامه‌هايم در جهت تعامل دولت و مجلس باشد معاونت پارلماني رييس‌جمهور نقش عمده‌اي در تحكيم روابط مجلس و دولت دارد

ميرتاج‌الديني تصريح كرد: معاونت پارلماني رييس‌جمهور نقش عمده‌اي در تحكيم روابط مجلس و دولت دارد و در واقع به عنوان يك حلقه‌ي وصل است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني نماينده‌ي تبريز، اسكو و آذرشهر و عضو هيات رييسه مجلس در نطق استعفاي خود از نمايندگي مجلس، با اشاره به نقش اساسي و حياتي قواي سه‌گانه در تمشيت امور كشور و نقش همگرايي بين قواي سه‌گانه در سرعت بخشيدن به امور كشور تصريح كرد: همگرايي و همراهي قوا‌ي مجريه و مقننه، رفع مشكلات جامعه را تسريع مي‌كند و هر تنازعي در اين ميان، رسيدن به اهداف نظام را دچار وقفه مي‌نمايد، لذا امام (ره) و مقام معظم رهبري بر همكاري دو قوه تاكيد دارند.

وي ادامه داد: معاونت پارلماني رييس‌جمهور نقش عمده‌اي در تحكيم روابط مجلس و دولت دارند و به عنوان حلقه‌ي وصل است و اگر معاونت پارلماني رييس‌جمهور و نيز وزرا نقش خود را به خوبي ايفا كنند اختلاف نظرها برچيده مي‌شود.

اين نماينده‌ي سابق مجلس با اشاره به تصميم رييس‌جمهور مبني بر حضور وي در سمت معاونت پارلماني اظهار كرد: بنده تلاش مضاعفي خواهم كرد كه برنامه‌هايم در جهت تعامل دولت و مجلس باشد، از دو دوره‌ي حضور در مجلس اين مساله را به خوبي مي‌دانم و واقفم كه جز با هماهنگي مجلس و دولت، پيشبرد اهداف نظام ميسور نخواهد بود، لذا اين امر حياتي است و من تلاش مي‌كنم كه به خوبي تحقق يابد.

ميرتاج‌الديني تلاش خود را در جهت عدم كاسته شدن از جايگاه مجلس و نيز جلوگيري از مسدود شدن كارهاي دولت عنوان كرد و گفت: اين كار بسيار دشوار است، اما بي‌شك با ياري رييس مجلس و نمايندگان به نقاط مشترك فراواني دست خواهيم يافت و با همكاري نمايندگان گره‌ها رفع مي‌شود.

وي تقويت جلسات كارشناسي مشترك و فراهم كردن بستر تعامل سازنده بين دولت و مجلس، فعال نمودن كميته‌ي هم‌انديشي و تعامل بين مجلس و دولت، ارايه‌ي به‌موقع لوايح و گزارش‌هاي قانوني دولت به مجلس و برگزاري جلسات مستمر بين دولت و مجلس را از جمله برنامه‌هاي خود در سمت معاونت پارلماني رييس‌جمهور عنوان كرد.

نماينده‌ي سابق تبريز، پذيرش مسووليت معاونت پارلماني رييس‌جمهور را به عنوان حضور در سنگر جديد خدمت و انتقال از سنگري به سنگر ديگر عنوان كرد و گفت: هر فردي كه آراي حوزه‌ي انتخابيه‌اش را به دست مي‌آورد بايد آن را همچون سرمايه‌اي ذي‌قيمت بپندارد و خود را مديون آن بداند.

وي خطاب به مردم حوزه انتخابيه‌اش افزود: هميشه به اعتماد شما مردم حوزه‌ي انتخابيه‌ام ارج نهاده و خود را مديون شما مي‌دانم و در دوره‌ي مجلس نيز تمام وقت خود را براي پي‌گيري امورات شما به كار بردم و اشتغالي جز نمايندگي نداشتم.

ميرتاج‌الديني در پايان خاطرنشان كرد: همواره در تمام كارهايم خدا را ناظر دانستم تا روزي بتوانم پاسخگو باشم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01174.138499
  • خبرنگار :