/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم ‌و فرهنگ/ نايب رييس كميسيون آموزش‌ و تحقيقات: جهاد دانشگاهي كارنامه درخشاني دارد بايد زمينه توسعه جهاددانشگاهي فراهم شود

نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در آستانه فرارسيدن سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي، با بيان اين‌كه جهاد دانشگاهي كارنامه بسيار درخشاني به جامعه ارائه كرده است، از مسئولان كشور به ويژه دولت خواست كه با تخصيص بودجه و اعتبارات لازم، زمينه رشد و شكوفايي بيش از پيش اين نهاد را فراهم آورد.

اسدالله عباسي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه جهاد دانشگاهي از زمان تاسيس تاكنون توانسته در مباحث كاربردي‌ قدم‌هاي موثري بردارد، نمونه آن را موسسه رويان بيان كرد و ادامه داد: موفقيت جهاد دانشگاهي ثمره تلاش متخصصين جهاد دانشگاهي و اهدافي است كه اين نهاد دنبال مي‌كند. جهاد دانشگاهي عملكرد بسيار خوبي داشته و از نهادهايي به شمار مي‌رود كه در مباحث علمي و تحقيقاتي و حتي اخيرا در مباحث آموزشي قدم‌هاي مثبتي برداشته و كارنامه بسيار درخشاني به جامعه ارائه كرده است.

وي تاكيد كرد: جهاد دانشگاهي را بايد به عنوان يكي از مراكز علمي - تحقيقاتي موفق بپذيريم و مورد پشتيباني و حمايت قرار دهيم، ‌به خصوص در بخش اعتبارات مالي پشتيبان خوبي براي جهاد دانشگاهي باشيم تا بتواند اهداف علمي و تحقيقاتي‌اش را محقق كند.

به گفته وي، اين‌كه جهاد دانشگاهي در بخش ثبت اختراعات موفق بوده يك بعد قضيه است، جهاد دانشگاهي كارهاي نيمه كاره‌اي دارد كه براي شكوفايي آنها نياز به پشتيباني مالي دارد كه دولت بايد در لايحه بودجه اعتبارات لازم را به اين نهاد اختصاص دهد.

نماينده مردم رودسر در خانه ملت اولويت‌هاي پيش روي جهاد دانشگاهي را اين‌گونه ارزيابي كرد: از آنجا كه جهاد دانشگاهي علاوه بر فعاليت‌هاي تحقيقاتي در حوزه علمي و آموزشي به تربيت دانشجو مي‌پردازد مي‌تواند در ميان آنها دانشجويان و اساتيدي كه داراي خلاقيت هستند را در زمينه‌هاي علمي - كاربردي به كار گيرد.

عباسي در ادامه تاكيد كرد: اگر جهاد دانشگاهي بتواند در افق آينده قلمرو فعاليتش را گسترش دهد، قادر خواهد بود درساير امور نظير داروهاي گياهي، كشاورزي و صنعت موفق باشد. ضمن اين‌كه جهاد دانشگاهي مي‌تواند در بخش توليد و اشتغال نيز كمك شاياني داشته باشد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8805-04089
  • خبرنگار : 71379