باز هم تعويق در تعيين معيار مصرف سوخت! رييس سازمان استاندارد: سازمان بهينه‌سازي كارشكني مي‌كند تا 2هفته آينده جلسه مشترك تشكيل مي‌شود

پس از تعويق بيش از يك‌سال از تدوين معيار جديد مصرف سوخت خودروهاي داخلي، رييس سازمان استاندارد در خصوص عدم اجرايي شدن اين كار گفت: آخرين وضعيت را به وزير صنايع و معادن گزارش كرده‌ايم، ولي سازمان بهينه‌سازي كارشكني مي‌كند. نظام الدين برزگري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: با توجه به مطرح شدن مباحث انتخابات، تشكيل جلسه كارگروه مشترك براي تعيين معيار مصرف سوخت خودروها به تعويق افتاد و قرار است تا دو هفته آينده كميته پنج‌گانه براي اين كار تشكيل جلسه دهد. وي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر خودروسازان در حال نصب برچسب سوخت روي خودروهاي خود هستند، در پاسخ به اين‌كه اين برچسب‌ها برحسب چه معياري نصب مي‌شوند؟ گفت: بر اساس معياري كه قبلا تصويب شده؛ يعني استاندارد 4241 ( يورو 2 بر روي شاخص D). او گفت: خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند برنامه ارتقاي كيفيت محصولات خود را ارائه كنند كه اگر اين كار انجام شود، شورا نيز تشكيل جلسه خواهد داد. برزگري درباره تست‌هاي چند هزار كيلومتري سازمان استاندارد از خودروهاي وارداتي با رد هرگونه ادعا در اين زمينه اظهار كرد: سازمان استاندارد تست عملي روي خودروها انجام نمي‌دهد، بلكه بر اساس گواهي‌نامه‌ها و مستنداتي كه از سوي شركت‌هاي وارد كننده ارائه مي‌شود، نظر مي‌دهد. به گزارش ايسنا، براي تعيين معيار مصرف سوخت، كميته‌اي پنج نفره از نمايندگان شركت‌هاي بهينه‌سازي مصرف سوخت، وزارت صنايع و معادن، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي، سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت نيرو تحت عنوان كميته معيار مامور تعيين معيار مصرف سوخت خودروهاي داخلي هستند كه هنوز اين كميته نتوانسته براي اين معيار به نقطه نظر واحدي برسد. با توجه به تشكيل نشدن اين جلسه همان معيار قبلي براي خودروها اعمال مي‌شود. هم اكنون از كارگروه پنج گانه، وزارت صنايع و معادن و سازمان استاندارد روي معيار يورو 2 بر روي شاخص D تاكيد مي‌كنند، در حالي سازمان بهينه‌سازي معتقد است كه اين شاخص بايد روي شاخص G قرار گيرد. انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8803-14255
  • خبرنگار :