در صورت پذيرش شركت كشتيراني، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گارانتي كشتي ايران ـ اراك را قبول كرده و تست موتور آنرا بدون حضور نمايندگان شركت آلماني انجام ميدهد.
احمد قلعهباني ـ رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب تصريح كرد: اگر شركت كشتيراني به عنوان مشتري سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران بپذيرد، سازمان راسا اقدام به تست و راهاندازي موتور كشتي ايران ـ اراك خواهد كرد.
وي گفت: در اين زمينه با مسوولان شركت كشتيراني مذاكراتي انجام شده و منتظر نتيجه بررسيها هستيم.
*شركتها آماده اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نيستند
اين مقام مسوول همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما براي اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده زيرساختهاي لازم در كشور به ويژه در بخش صنعت به وجود آمده است؟ توضيح داد: اصل نظام ماليات بر ارزش افزوده باتوجه به تجربه كشورهاي ديگر مناسب است اما آمادهسازي بخش صنعت و اقتصاد بايد بهگونهاي باشد كه عوامل مختلف مانند سيستمهاي كنترل، عرضه، خريد و فروش شركتهاي صنعتي و توليدي آمادهسازي شده باشند.
قلعهباني تاكيد كرد: به نظر من هنوز بسياري از شركتهاي صنعتي و توليد آماده اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده نشده و فرهنگسازي لازم نيز براي پذيرش اين قانون توسط جامعه و صنعت انجام نشده است.
وي اضافه كرد: بهتر است نحوه اجراي اين قانون با برنامهريزي دقيقتري انجام شود.
*شركتهاي خودروسازي يكجا واگذار شوند
رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در واكنش به سوالي درباره وجود برخي مقاومتها در شركتهاي ايرانخودرو و سايپا براي خصوصيسازي عنوان كرد: به نظر من رشد صنعت خودروسازي كشور برخلاف صنعت كشتيسازي به حدي رسيده كه قابليت خصوصيسازي را داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: اگر بتوان مديريت شركتهاي خودروسازي كشور را به صورت يكجا واگذار كرد، به نفع اين صنعت خواهد بود.
انتهاي پيام