دبير شوراي سياست‌گذاري خودرو: همكاري‌ سايپا با پروتون به معني رقابت با بخش خصوصي نيست

دبير شوراي سياست‌گذاري خودرو گفت: همكاري‌ شركت سايپا با پروتون به معناي رقابت با بخش خصوصي نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مظفر اعواني با بيان اين مطلب در واكنش به اين سوال كه برخي كارشناسان معتقدند همكاري شركت سايپا با پروتون مالزي به معناي رقابت با بخش خصوصي است؟ عنوان كرد: همكاري شركت خودروسازي سايپا با پروتون مالزي رقابت با بخش خصوصي تلقي نمي‌شود و در اين مورد براي اين‌كه كارهاي موازي و تداخل ايجاد نشود، با شركت زاگرس خودرو هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است.

گفتني است، چندي پيش شركت‌هاي خودروسازي سايپا و پروتون مالزي تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند كه در اين مراسم مسوولان شركت زاگرس خودرو حضور نداشتند و همين شائبه رقابت با شركت زاگرش خودرو به عنوان خودروساز بخش خصوصي را در بين كارشناسان مطرح كرد.

پيش‌تر مديرعامل شركت پروتون نيز در گفت‌وگو با ايسنا در همين زمينه توضيح داده بود: ارتباط بين سايپا و پروتون و ارتباط بين پروتون و زاگرس خودرو يك ارتباط منحصر به فرد و هر كدام سرجاي خود است. زاگرس خودرو يك توزيع‌كننده و نماينده توزيع محصولات پروتون درايران است، اما بحث همكاري پروتون با سايپا كار تكنولوژيكي، كار بر روي خانواده‌ي موتور، خودروهاي جديد و تحقيق و توسعه است و اين دو هيچ ارتباطي با هم ندارند.

سيدزين‌العابدين سيدمحمدطاهر اضافه كرده بود: زاگرس خودرو يك توزيع‌كننده براي خودروهاي فعلي و بعدي پروتون است. اما قصد داريم با سايپا يك همكاري استراتژيك داشته باشيم.

روز گذشته بذرپاش - مديرعامل سايپا - نيز در حاشيه مراسم رونمايي از محصولات جديد سايپاديزل در اين باره اظهار كرد كه با همكاري پروتون و سايپا مشكلي براي زاگرس خودرو به وجود نخواهد آمد، زيرا اين شركت يك نماينده فروش است كه تحت ليسانس و با مونتاژ قطعات CKD كارش را انجام مي‌دهد كه نه تنها الان بلكه اگر بعدها هم پروتون بخواهد هر محصولي را توليد كند و آن محصول تحت ليسانس باشد، يكي از بازارهاي آن در ايران مي‌تواند زاگرس خودرو باشد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-07848
  • خبرنگار :