آخرين وضعيت آذربايجان‌غربي در پي بارش سنگين برف؛ قطعي پراكنده گاز در شش شهر استان كولاك شديد در محور اروميه - نقده و ماكو

بارش برف و كولاك شديد تردد وسايل نقليه را در محورهاي ارتباطي استان آذربايجان غربي كند كرده است.

سرهنگ عباس حيدرزاده، فرمانده پليس راه آذربايجان غربي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: تردد بدون زنجير چرخ در محورها امكان پذير نيست.

وي با اشاره به لغزنده بودن محورهاي ارتباطي استان از رانندگان خواست تا در صورت تردد در اين محورها زنجير چرخ و لوازم ايمني را به همراه داشته باشند.

وي گفت:‌ هم‌اكنون كولاك شديد در محور اروميه ـ نقده و ماكو وجود دارد كه ديد رانندگان را در هنگام تردد بسيار كم كرده است، به رغم بارش برف تمامي‌ محورهاي ارتباطي آذربايجان غربي براي تردد باز است.

كيومرث فرجي، معاون راه و ترابري آذربايجان غربي نيز از باز بودن محورهاي ارتباطي استان خبر داد و به ايسنا گفت: به رغم بارش شديد برف و كولاك در محورها، با تلاش ماموران راه‌داري و حضور پليس راه تمامي‌ محورهاي شرياني استان باز است.

وي گفت: عوامل و كاركنان راه‌داري در گردنه‌هاي استان مستقر و در حال برف‌روبي و نمك‌پاشي در اين مناطق هستند.

وي از رانندگان خواست قبل از تردد در محورهاي ارتباطي استان با شماره تلفن 141 تماس گرفته و از وضعيت راه‌ها مطلع شوند.

بارش برف بارديگر از شنبه آينده آغاز مي‌شود

صابري كارشناس هواشناسي آذربايجان غربي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: بارش برف در مناطق مختلف استان از شب گذشته آغاز شده و تا بعد از ظهر نيز ادامه دارد.

وي افزود: از امشب تا پايان هفته در آذربايجان غربي شاهد افت دما خواهيم بود و پيش‌بيني مي‌شود تا هشت درجه سانتي‌گراد افت دما در استان رخ دهد.

وي اظهار كرد: بارش برف تا پايان اين هفته ادامه نمي‌يابد و به احتمال زياد از روز شنبه بيست و دوم ماه جاري بارش برف مجددا در مناطق مختلف استان آغاز مي‌شود.

همچنين به گزارش ايسنا، به دليل بارش برف، مدارس ابتدايي و راهنمايي ناحيه يك و دو اروميه در شيفت صبح و بعد از ظهر مدارس ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان و پيش دانشگاهي شهرهاي نازلو، صوماي برادوست، انزل و سيلوانا در شيفيت صبح و بعد از ظهر، مدارس ابتدايي و راهنمايي شهر چايپاره در هر دو شيفيت صبح و بعد از ظهر امروز تعطيل هستند.

گفتني است، در پي بارش برف و كولاك، تردد در شهر اروميه امروز صبح به كندي انجام گرفت، هر چند به واسطه تعطيلي مدارس رفت و آمد قابل توجه و شلوغي در شهر ديده نمي‌شد، ليكن كمبود وسايل نقليه يكي از معضلاتي بود كه مردم به همراه سرماي زمستاني آن را لمس كردند.

شايان ذكر است، ماموران شهرداري نيز تا حد توان معابر شهر اروميه را بازگشايي كردند.

استاندار آذربايجان غربي:

ادارات استان با حداقل دما كار كنند

سوخت مايع خانوارهايي كه گاز آنها قطع شده در اسرع وقت تامين شود

رحيم قرباني ،‌ استاندار آذربايجان غربي گفت: تعطيلي مدارس و مراكز آموزش عالي و نيز ادارات روز دوشنبه يكصد هزار متر مكعب در مصرف گاز صرفه‌جويي داشته است و ادارت استان نيز بايد با حداقل دما كار كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر رحيم قرباني در جلسه‌ ستاد حوادث غيرمترقبه دستور داد سوخت مايع خانوارهايي كه گاز آنها قطع شده است در اسرع وقت تامين شود.

توفيقي، مدير عامل شركت پخش فراورده‌هاي نفتي نيز در اين جلسه گفت: اين شركت نفت سفيد مورد نياز در مناطقي از شهر را كه گاز قطع شده است تامين مي‌كند.

توفيقي افزود: توزيع نفت سفيد در اروميه آغاز شده و براي هر خانوار روزانه ‌40 ليتر نفت سفيد يا ‌200 ليتر نفت گاز اختصاص يافته است.

وي تاكيد كرد: نفت سفيد در مناطقي كه گاز قطع شده با ارايه كارت اشتراك گاز و آخرين قبض پرداخت هزينه گاز توزيع مي‌شود.

رضوي، مدير عامل شركت گاز آذربايجان غربي نيز از افزايش مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: از ابتداي دي ماه مصرف روزانه گاز در آذربايجان غربي روزانه با دو ميليون متر مكعب افزايش به ‌12/5 ميليون متر مكعب در روز رسيده است.

وي گفت: برودت هوا و افزايش مصرف گاز در استان موجب كاهش افت گاز و قعطي گاز در مناطقي از حاشيه شهر اروميه و برخي از مناطق شهر سردشت شده است.

مديرعامل شركت گاز استان آذربايجان غربي:

قطعي پراكنده گاز در شش شهر استان وجود دارد

مردم در مصرف گاز صرفه‌جويي كنند

رضوي مدير عامل شركت گاز استان آذربايجان غربي اعلام كرد: در شش شهر استان آذربايجان غربي قطعي پراكنده گاز وجود دارد.

رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: در شهرهاي اروميه، مياندوآب، اشنويه، پيرانشهر، سردشت و مهاباد با قطعي پراكنده گاز مواجه بوديم كه علت اصلي آن افت شديد دما بوده است.

مديرعامل شركت گاز استان آذربايجان غربي اظهار كرد: تلاش‌ها براي برقراري دوباره‌ جريان گاز در اين شهرها ادامه دارد.

وي با اشاره به افزوده شدن خط دوم انتقال گاز از عسلويه به استان تصريح كرد: از روز دوازدهم دي ماه تاكنون اين خط باعث شده قطعي گاز در شهرهاي جنوب استان كمتر مشاهده شود ولي براي عبور از اين بحران مردم بايد در مصرف گاز صرفه‌جويي كنند.

مدير عامل شركت گاز استان آذربايجان غربي افزود: علاوه بر اين كه ديروز و امروز تمامي ‌مدارس و دانشگاه‌هاي استان براي كاهش مصرف گاز تعطيل بودند، ادارات نيز از امروز تا پايان هفته از ساعت 9 صبح آغاز به كار مي‌كنند و در تمامي‌ ادارات وسايل و لوازم گرمايشي گازي با كمترين درجه ممكن به كار گرفته مي‌شود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ دی ۱۳۸۶ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8610-09542
  • خبرنگار :