• سه‌شنبه / ۱۸ دی ۱۳۸۶ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8610-09510
  • منبع : نمایندگی گیلان

آخرين وضعيت استان گيلان پس از بارش برف

آخرين وضعيت استان گيلان پس از بارش برف

رييس اداره گاز استان گيلان گفت: با توجه به سرماي شديد و بي سابقه استان و رطوبت زياد هوا، از مشترکان خواهشمنديم در مصرف گاز صرفه جويي كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خزر، عرب مقصودي افزود: براي جلوگيري از يخ‌زدگي بدنه رگلاتور، روي بدنه رگلاتور را با گوني و يا پارچه هاي زخيم بپوشانيد. البته اين پارچه يا گوني نبايد دچار يخ‌زدگي شود.

رييس شوراي شهر رشت:

شـــهرداري بر اوضاع مسلط است

جيره خشك براي 10 هزار نفر ذخيره شده‌است

رييس شوراي اسلامي رشت گفت: علي رغم بارش شديد برف، شهرداري بر اوضاع شهر مسلط است و با توجه به آمادگي لازم، بروز مشكلات خاص بعيد به نظر مي رسد.

به گزارش ايسنا، محمدرضا قاسمي در شصت و نهمين جلسه شورا گزارشي از روند آمادگي شهرداري براي مقابله با بحران برف ارائه كرد و اظهار داشت: اواخر هفته گذشته به دنبال پيش بيني هواشناسي مبني بر نفوذ توده هواي سرد به مناطق شمالي كشور، طي هماهنگي با سرپرست شهرداري رشت جلسه‌اي با حضور كليه مديران شهرداري برگزار شد.

او تصريح كرد: بر اساس تجربيات حاصل از بحران برف سال 83 و به منظور جلوگيري از اعمال مديريت ضعيف شهرداري كه در آن برهه زماني به دليل تمركز وسايل لجستيكي در شهرداري مركز، دخالت افراد بيرون از مجموعه شهرداري و سردرگمي ناشي از آن رقم خورد، مقرر شد همه نيروها و امكانات و تجهيزات لجستيكي در مناطق سه گانه شهرداري تقسيم شده و شهرداران مناطق مسوول ستاد بحران محدوده تحت مديريت خود باشند.

وي خاطر نشان كرد: همه ماشين آلات سبك و سنگين شهرداري به داخل شهر منتقل شد. همچنين براي تامين غذاي مورد نياز در صورت حادث شدن شرايط ويژه، جيره خشك براي جمعيتي معادل 10 هزار نفر تدارك ديده شد.

قاسمي افزود: با آغاز بارش برف در مراحل اوليه، شريان هاي اصلي شهر به همت نيروهاي خدوم شهرداري برف روبي شد و تا ظهر امروز، اكثر خيابان هاي منتهي به مراكز درماني، خدماتي و آموزشي پاكسازي شد.

وي با اشاره به اين كه برف روبي محلات و مسيرهاي فرعي به عنوان فاز دوم عمليات پاكسازي تعيين شده بود، گفت: حركت ماشين هاي برف روب به سمت محلات براي بعد از ظهر دوشنبه برنامه ريزي شد، اما به دنبال پيش بيني جديد هواشناسي مبني بر ادامه بارش برف در روزهاي آينده، همه ماشين آلات براي حفظ آمادگي جهت پاكسازي خيابان‌هاي اصلي به ستاد مركزي بازگشتند.

رييس شوراي اسلامي شهر رشت اكتفا نكردن شهرداري به امكانات ساير دستگاه‌هاي دولتي و خريداري تجهيزات و انواع ماشين آلات سبك و سنگين با صرف هزينه اي بالغ بر 5 ميليارد تومان از سال 83 تاكنون را از عوامل موثر در آمادگي شهرداري در شرايط كنوني دانست.

گفتني است در شصت و نهمين جلسه شورا پرداخت 100 هزار تومان پاداش به رانندگان شهرداري به دليل تلاش بي‌وقفه آنها طي 72 ساعت گذشته تصويب شد.

معاون استاندار:

جايگاه‌هاي سوخت رساني، سوخت کافي دارند

تردد در محور رشت – قزوين و اسالم – خلخال ممكن نيست

جلسه اضطراري ستاد حوادث غيرمترقبه استان گيلان به رياست مهندس عليزاده، معاون امورعمراني استانداري، برگزار شد.

به گزارش ايسنا، وي در اين جلسه با اشاره به آمادگي استان براي مقابله با حوادث احتمالي گفت: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي در دوره گذشته، آمادگي نسبتا خوبي در استان براي جلوگيري از هر گونه حادثه احتمالي وجود دارد.

او افزود: بارش برف روز گذشته از سمت غرب شروع شده و تا رودسر ادامه دارد و در جنوب شرق استان بارش برف همراه با کولاک است. در قسمت جنوب به شمال استان شاهد کاهش بارش برف هستيم.

وي گفت: با توجه به شرايط کنوني وکاهش دما در ساعات اوليه شب و رسيدن آن به دماي زير صفر، يخبندان سطح استان را خواهيم داشت. بنابراين شهروندان بايد از به کارگيري خودروهاي شخصي در موارد غير ضروري خودداري کنند ودر صورت نياز، از زنجير چرخ و تجهيزات مناسب استفاده كنند.

او اظهار داشت: شب گذشته به همه جايگاه‌هاي سوخت رساني استان، سوخت کافي تزريق شده و هيچ يک از جايگاه‌هاي پمپ بنزين مشکلي ندارند. نيروهاي سخت کوش شرکت گاز استان نيز با چادر زدن در ايستگاه‌هاي تقليل فشار گاز به صورت دستي و شيفتي، شبکه مصرف گاز رساني را تحت کنترل دارند و از قطع گاز جلوگيري کرده‌اند.

معاون استاندار با اشاره به قطعي برق و ارتباط مخابراتي در بعضي از نقاط استان، خاطرنشان کرد: در بعضي از مناطق به دليل سقوط درختان، در شبکه خطوط برق و تلفن اختلال ايجاد شده که در حال حاضر اکيپ اتفاقات به صورت ويژه در حال رفع اين مشکلات هستند.

مهندس عليزاده تصريح کرد: گروههاي ويژه‌اي در بيمارستان‌هاي مهم شهر مستقر شده اند و در حال انجام وظيفه هستند. نانوايي‌ها با کمبود آرد مواجه نيستند و به صورت فعال در حال خدمات رساني به عموم مردم هستند. عبور و مرور در راه‌هاي ارتباطي استان با تجهيزات کامل امكان پذير است، ولي در محور رشت – قزوين به دليل شرايط جوي نامناسب و در محور اسالم – خلخال به دليل کولاک شديد تردد ممكن نيست.

سردترين شب رشت در 36 سال گذشته

شهروندان رشتي سردترين شب سال را در طي 36 سال گذشته تجربه كردند.

به گزارش ايسنا و به نقل از اداره كل هواشناسي گيلان، دماي شهر رشت ديشب به 12 درجه زير صفر رسيد كه اين دما در طي 36 سال گذشته بي‌سابقه بوده است.

تردد در سطح شهر رشت با توجه به يخبندان شديد به كندي صورت مي‌گيرد و اتوبوسها نيز به سختي مسافران را جابجا مي‌كنند. هم اكنون 70 روستا در گيلان برق ندارند.

استاندار از مراكز بهداشتي و نانوايي ها بازديد كرد

مركز بهداشتي و درماني آموزشي بيمارستان پورسينا، صبح امروز توسط استاندار گيلان بازديد شد.

به گزارش ايسنا، پرسنل اين بيمارستان به علت دوري راه، چهار روز است كه در اين مركز بهداشتي و درماني حضور مداوم دارند.

در اين بازديد دکتر يوسف زاده، رييس بيمارستان پورسيناي رشت اظهار داشت: تاکنون شهروندان گيلاني كه در اثر سقوط از ارتفاعات در برف دچار صدمه شده‌اند، درمان شده‌اند و هيچ گونه تلفات جاني نداشتيم.

شب گذشته، استاندار گيلان از وضعيت پخت نان در نانوائيهاي سطح شهر رشت بازديد كرد.

در اين بازديد که به منظور بررسي روند فعاليت نانوائي‌ها و ارائه خدمت به مردم و رسيدگي به مشکلات آنان صورت گرفت، استاندار با حضور در صف نانوائيها و گفت‌وگو با مردم، از وضعيت پخت نان و کيفيت آن جويا شد.

وي با تاکيد به صاحبان نانوائيها گفت: نانوائيها بايد به طور جدي و مستمر به مردم خدمت رساني کنند و در صورت امکان به طور شبانه روزي مشغول فعال باشند.

برق برخي مناطق قطع است

قطع درختان باعث قطعي برق در بعضي نقاط شهر رشت شده‌است.

به گزارش ايسنا، با توجه به بارش شديد برف در استان گيلان و قطع بعضي درختان به دليل سنگيني برف و افتادن درختان روي سيمهاي برق، در بعضي نقاط استان، با قطعي برق رخ داده‌است.

همچنين از مردم خواسته شده‌است از برف روبي بامها و ريختن برفها بر روي سيمهاي برق جدا خودداري کنند تا شهروندان با مشکل قطعي برق مواجه نشوند.

تلفن ثابت بدهكاران تا پايان بحران برف قطع نمي‌شود

مدير روابط عمومي اداره‌كل مخابرات استان گيلان گفت: تلفن هاي ثابت تا پايان بحران برف، قطع نخواهند شد.

به گزارش ايسنا، وي گفت: تلفن هاي يك‌طرفه استان گيلان كه به علت بدهي قطع شده بودند، به علت گستردگي برف و عدم امكان تردد در راه‌هاي مواصلاتي به منظور پرداخت قبوض كاركرد، وصل خواهند شد.

وي افزود: اين فرجه شامل مشتركان تلفن همراه نمي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha