جنايت در حق ميراث فرهنگي تاكنون بي‌پاسخ مانده است؛ دادگاه رسيدگي به پرونده‌ي بزرگ‌ترين محموله‌ي قاچاق پس از چهارماه تغيير كرد

پرونده‌ي بزرگ‌ترين محموله‌ي قاچاق اشياي عتيقه در 15 سال گذشته كه در گمرك جنوب كشف شد، پس از چهارماه به‌دليل نداشتن صلاحيت دادگاه عمومي، براي بررسي به دادگاه انقلاب اسلامي فرستاده شد.

مسؤول دفتر حقوقي و املاك سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: پس از چهارماه رسيدگي به اين پرونده در شعبه‌هاي مجتمع قضايي اقتصادي، به‌دليل نداشتن صلاحيت دادگاه عمومي، اين پرونده براي رسيدگي به دادگاه انقلاب اسلامي فرستاده شد.

كيانوش تكلو با اشاره به اين‌كه دادگاه انقلاب، از لحاظ قانوني صلاحيت رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق را دارد، اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصور مي‌كرد، مجتمع قضايي ويژه‌ي جرايم اقتصادي توانايي رسيدگي به اين پرونده را دارد؛ ولي پس از گذشت اين مدت، پرونده براي رسيدگي بيشتر به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

وي بيان كرد: از آنجا كه مراحل بازپرسي در دادگاه عمومي انجام شده‌اند، نياز نيست كه پرونده اين مدت را دوباره در دادگاه انقلاب سپري كند. به همين دليل، پس از فرستاده شدن به دادگاه انقلاب به شعبه‌ي اصلي دادگاه ارجاع شده است كه اين كار، يك مرحله پرونده را جلو انداخت.

او با اشاره به اين‌كه چون دادگاه انقلاب تخصص رسيدگي به اين پرونده‌ها را دارد، به‌طور قطع سريع‌تر به پرونده رسيدگي مي‌كند، درباره‌ي وضعيت متهم پرونده توضيح داد: متهم اكنون با ارايه‌ي وثيقه آزاد است.

بيست‌ودوم مردادماه امسال بزرگ‌ترين محموله‌ي اشياي عتيقه‌ي ايراني و آثار هنري اروپايي و اشياي مربوط به هنر شرق در آيين بودا در قالب محموله‌اي از اثاثيه‌ي منزل به گمرك ارايه شده بود و قصد قاچاق آن‌را به آمريكا از طريق گمرك جنوب داشتند كه توسط ماموران گمرك كشف و ضبط شد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۸ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8609-16414.65053
  • خبرنگار : 71191