/ايسنا، هشت سال حضور/ رييس دانشگاه تربيت مدرس: ايسنا، در حوزه آموزش عالي و علمي كشور موفق عمل كرده است

رييس دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينكه ايسنا همواره در اطلاع رساني خوب عمل كرده است، گفت: اين خبرگزاري در حوزه آموزش عالي كشور موفق بوده و با حضور به روز در صحنه، مسايل روز جامعه علمي كشور را به موقع منتقل كرده است.

دكتر فرهاد دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين خبرگزاري را قابل اعتماد و با سابقه توصيف كرد و ادامه داد: كليه اصحاب رسانه‌ بايد در تهيه و نشر و انتشار اخبار به صورتي هدفمند عمل كنند و به اهداف حقيقي كه پشت هر خبري پنهان است نيز بپردازند.

وي با بيان اينكه اخبار منتشره نبايد تنها حاوي زمان افتتاح و اطلاعات كمي پيرامون وقايع باشد، گفت:‌ در انتشار اخبار مربوط به آموزش عالي، بايد حمايت از آموزش و اهدافي چون توسعه نظام آموزش عالي كشور، لزوم ارتباط علمي با خارج از كشور و توسعه فرهنگ و تمدن ايراني نيز مدنظر قرار گيرد و رسانه‌ها در حاشيه اخبار كمي خود به اين مسائل نيز بپردازند زيرا ‌اين نوع حمايت‌ها، قطعا باعث توسعه آموزش عالي كشور مي‌شود.

دكتر دانشجو خاطر نشان كرد: ‌در انتشار اخبار مربوط به توسعه تحصيلات تكميلي بايد به نقش اين دوره‌ها در رفع مشكلات داخلي كشور و نقش توسعه علم براي جامعه پرداخته شود و وابستگي استقلال كشور به اين تحقيقات نيز تبيين شود.

وي افزود: هدف اصلي خبرنگار بايد حمايت از كشور و ملتش باشد و نقد را با زباني بيدار كننده و اصلاح كننده انجام دهد و نقد وي نبايد داراي نيش گزنده و كشنده باشد.

دكتر دانشجو خبرگزاري دانشجويان ايران را رسانه‌ايي هدفمند توصيف كرد كه در انتشار اخبار به نكات فوق توجه دارد و ادامه داد: نمايندگان ايسنا به صورتي هدفمند در همه جاحضور دارند و اخبار ايسنا، حقايق و انتقادات را با زباني دوستانه و آرام بيان مي‌كند.

رييس دانشگاه تربيت مدرس در خاتمه افزود: ايسنا به گونه‌اي عمل مي‌كند كه اگر نكته منفي هم در خبر باشد و ايسنا قصد انعكاس آن را داشته باشد، به جاي ايجاد حس مقابله در شنونده خبر، وي را به فكر اصلاح وضع موجود مي‌اندازد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8609-05928
  • خبرنگار :