/ادغام صنعت و بازرگاني/ عضو هيات رييسه اتاق ايران: ادغام وزارت صنايع و بازرگاني به صلاح نيست

مطرح شدن موضوع ادغام وزارت صنايع و بازرگاني در شرايطي كه خصوصي سازي انجام نشده تفكر اشتباهي است.

ابراهيم جميلي ـ عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به مطرح بودن طرح ادغام وزارت صنايع و بازرگاني تصريح كرد كه در شرايط فعلي حتي طرح مسئله ادغام اين دو وزارتخانه به صلاح نيست چون در شرايطي نيستيم كه ادغام انجام گيرد لذا براي زمينه سازي چنين طرحي ابتدا بايد سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به بخش خصوصي واگذار شوند چرا كه معتقدم كنترل وزارتخانه‌اي با حجم بزرگ تنها به گسترش بروكراسي مي‌انجامد.

جميلي عنوان كرد: دولت براي بررسي چنين پيشنهادي ابتدا بايد خود را سبك كند و پس از كوچك شدن بحث ادغام وزارت صنايع و بازرگاني را مطرح كند اما در شرايط حاضر وظايف صنعتي با بازرگاني كاملا از هم تفكيك شده است.

وي نسبت به طرح تفكر ادغام دو وزارتخانه با وظايف جدا و حجم بالا اظهار نگراني كرد و افزود: در حال حاضر با وجود اينكه خصوصي سازي به شكل مطلوبي انجام نشده است چگونه مي‌توان انتظار ادغام داشت به طوري كه اخيرا نيز گفته شده 20 درصد از سهام مس واگذار مي‌شود اما در عمل مشاهده كرديم كه خارجي‌ها هم براي خريد اين سهم نيامدند چرا كه حاضر نيستند با دولت شريك شوند حال بايد اين سوال را پرسيد كه آيا دولت واقعا در پي خصوصي سازي است و با اين نوع خصوصي سازي در پي ادغام دو وزارتخانه است؟!

عضو هيات رييسه اتاق ايران با طرح اين سوال كه كنسرسيومي كه براي مثال سهام مس را خريداري كرده است خصوصي بوده يا شبه دولتي؟ از مسوولان خواست تا معيار تعيين بخش خصوصي را مشخص كنند چرا كه از نظر بخش خصوصي هر واحدي كه مديرش از سوي دولت تعيين شود، دولتي است. بنابراين در چنين شرايطي حتي مطرح كردن ادغام كار اشتباهي است و وزيري كه حتي ساعتي وقت ديدار با بخش خصوصي ندارد چگونه مي‌تواند براي دو وزارتخانه برنامه‌ريزي كند؟

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8607-16394.62420
  • خبرنگار :