مدير امور خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران خبر داد: بررسي اسكان رشته‌اي دانشجويان در خوابگاه‌ها تهيه تقويم هفتگي خوابگاهي رفع مشكل كمبود يخچال كوي تا دو هفته ديگر

مدير كل امور خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران از برنامه اسكان رشته‌اي دانشجويان كوي خبر داد و گفت: در حال حاضر مبحث اسكان دانشجويان براساس سال ورود، رشته تحصيل و دانشكده توسط كارشناسان در حال بررسي است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي فرهادي امروز در نشست مطبوعاتي هفته خوابگاهها افزود: به مرور زمان اولويت‌هاي فوق در اسكان دانشجويان دخالت داده مي‌شود.

وي درخصوص برنامه كوي در هفته خوابگاه‌ها، اظهار كرد: هفته خوابگاه‌ها در كوي دانشگاه از 22 ارديبهشت آغاز و مراسم اختتاميه آن نيز به صورت مشترك با ويژه برنامه روز سوم خرداد برگزار مي‌شود.

وي برگزاري مسابقات قرآني در سه رشته حفظ، تفسير و قرائت قرآن با حضور 750 دانشجو، برگزاري مسابقه كتابخواني از كتاب «معارفي از قرآن»، برگزاري مراسم بازديد به صورت ويژه، برگزاري ليگ فوتبال و فوتسال و مسابقات همگاني، شناسايي، انتخاب و معرفي دانشجويان فعال در زمينه ورزشي،‌ فرهنگي و فوق برنامه و غيره را از جمله برنامه‌هاي كوي دانشگاه در هفته خوابگاه‌ها بيان كرد.

وي با بيان اينكه امسال مسابقات ورزشي به صورت فعال برگزار شد، به برگزاري نخستين ليگ فوتبال و آغاز فعاليت ليگ فوتسال اشاره كرد و گفت: از تيم‌هاي برگزيده و از 6 اتاق برگزيده ( 3 اتاق دختران و 3 اتاق پسران) و كارمندان نمونه خوابگاهي در مراسم اختتاميه هفته خوابگاه‌ها تقدير مي‌شود.

تهيه تقويم هفتگي خوابگاهي و رفع مشكل يخچال كوي دانشگاه طي دو هفته آينده

فرهادي در ادامه سخنانش همچنين از تهيه تقويم هفتگي خوابگاهي در كوي خبر داد و گفت: بر اساس اين تقويم براي تمام ايام سال تحصيلي بر اساس سليقه و نياز دانشجو خدمات ارائه مي‌شود.

مدير كل كوي دانشگاه تهران با اعلام اينكه مشكل يخچال كوي دانشگاه طي دو هفته آينده رفع مي‌شود، اظهار كرد: بر اين اساس تا دو هفته آينده تمام اتاق‌هاي خوابگاه دانشگاه تهران مجهز به يخچال مي‌شوند.

وي با اشاره به بازديد شب گذشته دكتر خرمشاد، معاون فرهنگي وزارت علوم از كوي دانشگاه گفت: در اين بازديد دكتر خرمشاد به گفت‌وگو با دانشجويان پرداخت و تا ساعات 12 نيز در كنار آنها بود.

برنامه احداث سه پروژه خوابگاهي در سال جاري

فرهادي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بهره برداري چند پروژه خوابگاهي كوي دانشگاه تهران طي يك سال گذشته گفت: پروژه‌هاي نيمه تمام ديگر همچون آمفي تئاتر حوزه خوابگاه‌هاي فاطميه و رستوران شهيد چمران نيز تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد.

وي افزود: همچنين تا پايان سال جاري سه خوابگاه دانشجويي ديگر (دو خوابگاه پسرانه و يك خوابگاه دخترانه) هر يك با ظرفيت حدود 260 نفر توسط خيرين احداث مي‌شود.

وي همچنين به قدمت بالاي برخي از ساختمانهاي كوي دانشگاه اشاره كرد و گفت: در صورت اتمام پروژه‌هاي فوق الذكر، تخريب و بازسازي ساختمانهاي قديمي كوي آغاز مي‌شود.

خدمات شهري به كوي ارائه نمي‌شود

مدير كل امور خوابگاه هاي دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجويان ساكن در كوي دانشگاه،‌گفت: در كل خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران حدود 14 هزار دانشجو ساكنند اما به صورت متمركز 9 هزار دانشجو در كوي دانشگاه ساكن هستند.

فرهادي در ادامه با بيان اينكه كوي دانشگاه تهران حدود 9 هزار جمعيت در مركز شهر دارد، تصريح كرد: با وجود اينكه اين تعداد از جمعيت خود به اندازه يك شهر است اما خدمات عمومي و شهري به آن ارائه نمي‌شود و تمام نيازها را خود دانشگاه بايد به دانشجويان ارائه كند.

وي افزود: با وجود اينكه شهرداري بايد خدماتي را به صورت خاص به دانشجويان كوي ارائه دهد اما شهرداري بسيار راحت اين وظيفه را از خود رفع مي كند.

مدير امور خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اسكان حدود 200 دانشجوي خارجي از 25 كشور در كوي دانشگاه تهران، بيان كرد: با توجه به اينكه اين دانشجويان سفير و مبلغي از فرهنگ و نظام كشور ايران در كشورهاي خود هستند بنابراين دانشگاه سعي كرده كه بهترين ساختمان و همچنين خدمات ويژه‌اي را در اختيار آنها قرار دهد.

وي از جمله اولويت‌هاي اصلي دانشجويان را وضعيت غذا و نياز به دسترسي به اينترنت را بيان كرد و گفت: براي رفع اينگونه نيازهاي دانشجويان نيازمند بودجه و اعتبار هستيم و در مبحث اينترنت به دليل كمبود بودجه موضوع از طريق سازمانهاي بيروني در حال پيگيريست و همچنين نوع برنج دانشجويان در فصل امتحانات نيز تغيير مي‌كند.

فرهادي در ادامه سخنانش با بيان اينكه دانشجو محوري از جمله فعاليت‌هاي اصلي كوي دانشگاه تهران است اظهار كرد: مسئولين كوي در كليه امور و در مباحث مختلف همچون برنامه‌ريزي، اجرا و نظارت دانشجويان را دخالت مي‌دهد به عبارتي و مهمترين ابزار نظارتي را دانشجو قرار داده‌ايم.

وي همچنين نيازسنجي از دانشجويان در كوي را روزانه و هفتگي بيان كرد و گفت:‌ خود بنده و يا ساير مسوولان روزانه با حضور در جمع دانشجويان نيازهاي آنها را پيگيري مي‌كنيم.

فرهاني با اشاره به حريم خصوصي دانشجويان در اتاق‌ها تاكيد كرد: زماني كه دانشجويي حريم ساير دانشجويان در اتاق‌ را بر هم بزند، قانون شكني است و در قانون شكني ديگر حريم خصوصي معني ندارد.

مدير امور خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران با بيان اينكه 60 درصد از زندگي دانشجويان در فضاي خوابگاهي گذرانده مي‌شود بر ضرورت استفاده بهينه از اين پتانسيل جوانان اشاره كرد و گفت: دانشگاه در تلاش است در جهت اصلاح امور گام بردارد اما رفع تمامي مشكلات امكان پذير نيست.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-16755
  • خبرنگار :