مدير امور خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي: طرح احداث کلينيک درماني دانشگاه در حال پيگيريست وزارت علوم محدوديتها و قوانين دست‌وپا گير خوابگاه‌سازي را حذف کند

مدير اداره امور خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي گفت: وزارت علوم بايد قوانين دست و پاگير خوابگاه سازي را حذف کند.

دکتر سعيد محمد‌دوست درگفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، اظهار داشت: وزارت علوم بايد قوانين محدود کننده در بحث خوابگاه‌ سازي را بر طرف کرده و با مشخص کردن بانک‌هاي عامل،‌ سود و بازپرداخت وام‌ها به خوابگاه‌سازان سبب جذب خيرين به خوابگاه‌سازي شوند.

وي به محدوديت اعتبار براي ساختمان سازي دانشگاه‌ها در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: وزارت خانه در تلاش براي خصوصي کردن خوابگاه‌هاست که راهکارهاي آن نادرست است و از آنجا که خيرين خوابگاه‌ساز در کشور ما زياد هستند، ‌کاهش محدوديت‌ها در خوابگاه‌سازي سبب حل مشکلات خوابگاهي در دانشگاه‌ها مي‌شود.

محمددوست با اشاره به تخصيص نادرست بودجه در دانشگاه گفت: توسعه چه از جهت فيزيکي، بهداشتي و فرهنگي نيازمند به بودجه است و با حل شدن مسايل مالي ديگر مشکلات نيز حل مي‌شوند.

وي اظهار داشت: سلامت يک بحث فرهنگي است و بايد در جامعه فرهنگ‌سازي شود و از آنجا که دانشجويان در سطح بالايي از فرهنگ قرار دارند فرهنگ‌سازي بهداشت و سلامت امري آسان‌تر است.

مدير اداره امور خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي بهسازي امکانات و محيط بهداشتي را راهکاري دانست که مراکز بهداشت مي‌توانند در پيش بگيرند تا با رعايت بهتر مسايل بهداشتي گامي در زمينه سلامت دانشجويان برداشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: تا کنون بيش از 7 ميليون تومان اعتبار در دانشگاه فردوسي صرف بهسازي امکانات بهداشتي داخلي خوابگاه‌ها شده است.

مدير اداره امور خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي افزود: البته اين بهسازي تنها زماني پاسخگوست که سلامت و بهداشت از طرف دانشجويان پذيرفته شود و خود آنان به رعايت مسايل بهداشتي بپردازند.

وي به طرح احداث کلينيک در دانشگاه فردوسي اشاره کرد و گفت: طرح مرکز درماني دانشگاه فردوسي با 3 هزار مترمربع زير بنا، براي راه‌اندازي به اعتباري در حدود يك ميليارد تومان نياز دارد تا بتوانيم مجموعه‌اي شامل کلينيک دندانپزشکي، آزمايشگاه و راديوتراپي با حضور پزشکان متخصص براي خدمات‌دهي به دانشجويان تاسيس نماييم.

محمد دوست همچنين اذعان داشت: براي آسايش بيشتر دانشجويان در خوابگاه دختران در پي جذب نيروهاي خدماتي زن هستيم تا دانشجويان خوابگاهي دختر رفاه و آسايش بيشتري در خوابگاه داشته باشند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-16617
  • خبرنگار :