يك دانشجوي خوابگاهي دانشگاه تربيت مدرس: كمبودهاي خوابگاهي دانشجويان دكتري و ارشد را راهي خارج از كشور مي‌كند

يكي از دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به تبعات كمبود خوابگاه، گفت: بسياري از دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري به خاطر كمبودهاي خوابگاهي در جهت بورس شدن در كشورهاي مختلف اقدام مي‌كنند و بنابراين كشورهاي خارجي از استعدادهاي اين دانشجويان بهره مند مي‌شوند.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اكبري يك دانشجوي خوابگاهي دانشگاه تربيت مدرس امروز به نمايندگي از دانشجويان خوابگاهي در مراسم تقدير از خيرين خوابگاه‌ساز گفت: توان پايين خوابگاه‌هاي دانشجويي استان تهران چه در مقطع كارشناسي و چه در مقاطع تحصيلات تكميلي باعث شده تا بسياري از متقاضيان با وجود توان بالاي علمي دانشگاه‌هاي تهران را براي ادامه تحصيل انتخاب نكنند.

اين دانشجوي دختر رشته تعليم و تربيت با بيان اينكه هرچه ازدحام در محل استراحت بيشتر باشد رفتارهاي پرخاشگرانه بيشتر خواهد شد، اظهار كرد: وجود دانشجويان با رشته‌هاي مختلف و استرس بالاي درس، دوري از خانواده و كيفيت پايين غذا را به اين امر اضافه كنيد و ببينيد چه اتفاقي مي‌افتد.

وي افزود: امكانات پايين رفاهي در كنار حجم بالاي درس باعث افسردگي بالا در دانشجويان شده است. همچنين حجم كم فضاي آموزشي از ديگران مشكلات است به گونه‌اي كه در فضاي 12 متري حدود 4 دانشجو زندگي مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-14437
  • خبرنگار :