• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-14360

وزيرعلوم: خيرين خوابگاه‌سازي را دراولويت قرار دهند مسايل خوابگاههاي تهران براساس مصوبه دولت بازنگري مي‌شود حدود 40 درصد متقاضيان تحت پوشش خوابگاهي قرار دارند

وزيرعلوم:
خيرين خوابگاه‌سازي را دراولويت قرار دهند
مسايل خوابگاههاي تهران براساس مصوبه دولت بازنگري مي‌شود
حدود 40 درصد متقاضيان تحت پوشش خوابگاهي قرار دارند

وزير علوم تحقيقات و فناوري امروز در سومين روز از هفته خوابگاهها با عنوان «خوابگاهها و مشاركتهاي مردمي»، با بيان اينكه خيرين در بخشهاي غيردولتي واقعا همت كرده و اقدامات مناسبي انجام داده‌اند، خطاب به خيرين اظهار كرد: خواهش مي‌كنيم امر خوابگاه سازي را به عنوان يك اولويت جدي تلقي كرده و دوستان خود را نيز در اين زمينه تشويق كنيد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مهدي زاهدي امروز در مراسم تقدير از خيرين آموزش عالي كه در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، با بيان اينكه تعداد دانشجويان در ابتداي انقلاب اسلامي تنها 170 هزار نفر بود، ‌خاطر نشان كرد: در حال حاضر بيش از 3 ميليون دانشجو در كشور تحصيل مي‌كنند كه اين امر رشدي شگفت آور را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه بخش اعظم هزينه آموزش عالي را مردم تقبل مي‌كنند، تصريح كرد: اين امر نشان دهنده توجه ايرانيان به گسترش علم و دانش است.

وي با اشاره به چشم انداز بيست ساله ايران در بخش علم و فناوري، اظهار كرد: بر اساس اين چشم انداز ما بايد تا 20 سال آينده در منطقه، رتبه اول توليد علم و فناوري را داشته باشيم و همچنين در پايان برنامه چهارم توسعه بايد 30 درصد جوانان 18 تا 23 را در دانشگاه‌ها جذب كنيم، به عبارت ديگر تا پايان اين برنامه بايد 3 ميليون و 750 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصيل باشند.

به گفته وزير علوم، جمعيت دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي دانشگاهها تا پايان برنامه توسعه چهارم بايد 30 درصد جمعيت دانشجويي دانشگاه‌هاي دولتي كشور را تشكيل دهند.

دكتر زاهدي با اشاره به ضرورت سرمايه گذاري جدي در بخش زيرساختها و امكانات رفاهي و خوابگاه‌ها، اظهار كرد: امروز اعلام مي‌كنم با برنامه‌ريزيهاي صورت گرفته تا قبل از پايان فرصت چشم انداز بيست ساله و چند سال پيش از آن در حوزه علم و فناوري به جايگاه تعيين شده دست پيدا خواهيم كرد، چرا كه جواناني داريم كه عاشق علم بوده و مبتكر، خلاق، مستعد و نوآور هستند.

وي با بيان اينكه جوان ايراني داراي امتيازات ويژه‌ايست، اظهار كرد: با اين حال بايد در زمينه تجهيز امكانات و ارائه بودجه‌هاي ارزي به عرصه آموزش عالي كشور اقداماتي انجام دهيم.

وزير علوم با بيان اينكه امكانات رفاهي در كنار آموزش بايد به ارتقاي آموزش عالي كمك كند، اظهار كرد: مطمئنا امكانات رفاهي، آموزش را تحت تاثير قرار مي‌دهد و حتي ممكن است از نظر فرهنگي نيز اين امر را تحت تاثير قرار دهد.

وي با اشاره به وضعيت نامطلوب برخي از خوابگاه‌هاي دانشجويي اظهار كرد: در برخي خوابگاهها اتاق‌هايي با هشت دانشجو وجود دارد، كه اين مساله مبين وجود 8 تفكر و ايده مختلف از شهرهاي مختلف در يك اتاق است، اگرچه اين امر زندگي جمعي را به دانشجويان آموزش مي‌دهد اما نبايد غافل شويم چرا كه تاثيرات روحي و رواني بر دانشجو خواهد داشت و اثر مستقيم آن در علم آموزي مشخص مي‌شود. بنابراين در اين راستا و براي بهبود وضعيت خوابگاه‌ها دست نياز به سوي خيرين دراز مي‌كنيم.

وزير علوم با بيان اينكه در حال حاضر حدود 40 درصد متقاضيان تحت پوشش خوابگاهي قرار گرفته‌اند اظهار كرد: در بخش خوابگاه متاهلي نيز در حال حاضر يكهزار خوابگاه وجود دارد كه 900 مورد آن در تهران احداث شده است.

وي با اشاره به اقدامات دولت براي بهبود وضعيت خوابگاه‌ها اظهار كرد: در استان تهران مصوبه‌اي داشته‌ايم كه طي آن در مسائل خوابگاهي حوزه تهران بازنگري خواهد شد و دولت در اين امر سرمايه گذاري مي كند.

دكتر زاهدي در خاتمه با بيان اينكه در اين صورت نيز توان پاسخگويي به كل نيازها وجود ندارد، اظهار كرد: اگر كاري شود تا 70 درصد متقاضيان خوابگاهي به خصوص دختران تحت پوشش قرار بگيرند آرامش روحي و شرعي مناسبي پيدا مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha