/همراه با هفته خوابگاهها/ معاون پارلماني وزيرعلوم: دامنه نظارت بر خوابگاه‌ها و پانسيونهاي دانشجويي گسترش مي‌يابد كمبودهاي خوابگاهي بايد با كمك خيرين مرتفع شود

معاون پشتيباني و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد: خوابگاه‌هاي دانشجويي هنوز اشكالات، ‌كمبودها و نارسايي‌هاي زيادي دارند.

دكتر محمد حسيني، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به بازديد از خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي 28 استان كشور طي سفرهاي استاني، تصريح كرد: در اين بازديدها امكانات و تسهيلات خوابگاه‌ها مورد بازديد و بررسي قرار گرفت كه طي آن كمبود فضاهاي خوابگاهي و نبود امكانات در خوابگاه‌ها از مهمترين مشكلات بوده است، البته در زمينه تجهيز خوابگاه‌ها پيشرفتهاي خوبي صورت گرفته و دانشگاه‌ها نيز طرح‌هايي براي ساخت و ساز خوابگاه در دست دارند.

وي با اشاره به ارايه امكانات و تسهيلات فرهنگي و ورزشي از جمله ايجاد سايت كامپيوتري، سالن مطالعه و اتاق تلويزيون در خوابگاه‌ها طي سال گذشته، اظهار كرد: با اين وجود هنوز خوابگاه‌ها براي تجهيز كامل كمبودهاي زيادي دارند.

وي با بيان اينكه خوابگاه‌هاي دانشجويي هنوز اشكالات، ‌كمبودها و نارسايي‌هاي زيادي دارند، گفت: دامنه نظارت بر خوابگاه‌ها و پانسيونهاي دانشجويي با هدف بهبود وضعيت موجود در حال گسترده تر شدن است.

دكتر حسيني با اشاره به ضرورت تعامل و همكاري خيرين در امر خوابگاه‌ سازي، خاطر نشان كرد: تلاش ما بر اين است تا در كليه دانشگاه‌ها با جذب همكاري خيرين كمبودهاي خوابگاهي را مرتفع كنيم.

معاون پارلماني وزارت علوم در خاتمه، تاكيد كرد: بايد سعي شود تا خوابگاه‌هاي جديد دانشجويي در داخل سايت و پرديس‌هاي دانشگاهي ساخته شود تا به پيشرفت علمي و تحصيلي دانشجو كمك كنند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-10383
  • خبرنگار :