يك وكيل دادگستري: كودكان آزار ديده بايد از والدين فاقد صلاحيت جدا شوند بايد شرايط مراجعه داوطلبانه والدين كودك‌آزار به روان‌پزشك فراهم شود

يك وكيل دادگستري جريحه‌دار شدن روح كودك را از زخمي شدن جسم او خطرناك‌تر دانست و خواستار توجه مسوولان ذيربط به منظور آموزش والدين در اين راستا شد.

رويا نادري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارداشت: كودك‌آزاري شامل هر نوع رفتار و تنبيه خارج از حد متعارف است كه به روح كودك آسيب برساند.

وي تنبيه جسمي كودك را ملاك كودك‌آزاري ندانست و گفت: آسيب رفتار و كردار بد والدين در روح كودك سبب بروز خودآزاري، ديگري‌آزاري و ايجاد ناهنجاري در جامعه مي‌شود.

نادري با تاكيد بر اين‌كه تبعات منفي تربيت نادرست كودك در خانواده‌هاي داراي مشكل اخلاقي، فرهنگي و اقتصادي به جامعه برمي‌گردد، ابراز داشت: وجود قوانيني كه مجازات قصاص را براي پدري كه فرزندش را كشته در نظر نگرفته است مانع پيشگيري و اطلاع‌رساني به موقع اطرافيان از كودك‌آزاري مي‌شود.

وي بر نقش سازمان‌هاي حمايتي از كودكان بر نحوه‌ي تربيت، رشد در زندگي، برخورداري از سلامت و بهداشت جسمي و رواني تاكيد كرد و گفت: كودكان مورد آزار قرار گرفته بايد از والدين فاقد صلاحيت جدا شده و به خانواده‌هاي داراي صلاحيت تحويل داده شوند.

اين وكيل دادگستري كودك‌آزاران را افراد داراي مشكل روحي، رواني و جسمي در دوران كودكي دانست و گفت: در اختيار گذاشتن كودكان كه تجربه‌ي تلخ والدين‌شان را تكرار مي‌كنند از انصاف به دور است.

اين حقوقدان خواستار سياست‌گذاري كلي براي ارتقاي فرهنگ خانواده‌ها در جهت تربيت فرزندان شد و افزود: بايد شرايطي ايجاد شود تا والدين داراي مشكلات روحي و رواني به صورت داوطلبانه براي درمان به روان‌پزشك مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8506-14019.45042
  • خبرنگار : 71295