*نقش سفارتخانهها در توسعهي توريسم * عضو هيات مديرهي جامعهي تورگردانان: بودجه تبليغات توريسم در سفارتخانههاي ايران بايد افزايش يابد
عضو هيات مديرهي جامعهي تورگردانان اعلام كرد: سفارتخانههاي ايران در خارج از كشور نسبت به ساير كشورهاي منطقهي خاورميانه براي توسعهي گردشگري و در تبليغات بهتر فعاليت ميكنند. سعيد بهمنپور در گفتوگو با خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) با بيان اين كه سفارتخانههاي ايران در خارج از كشور تاكنون براي معرفي ايران قدمهاي خوبي برداشتهاند ، افزود: اين سفارتخانهها نسبت به كشورهاي حوزهي خاورميانه بهتر تبليغ ميكنند و مطلوبتر خدمات ميدهند. وي با اشاره به بروشورهاي تبليغاتي ايران در وزارت امور خارجه و سفارتخانهاي ايران، اظهار داشت: اين بروشورها تصوير و فضاي بهتري را نسبت به گذشته به آژانسهاي توريستي و گردشگران ارايه ميدهند، ولي نوع اين بروشورها بايد متنوع و هماهنگ با زبان كشور محل توزيع باشد. اين كارشناس گردشگري تاكيد كرد: تبليغات سفارتخانههاي ايران براي معرفي كشورها خوب است، ولي بايد تنوع زبان در آنها رعايت شود. عضو هيات مديره ي جامعه تورگردانان با بيان اين كه كشش كشور و مردم ايران بيشتر از تعداد توريستهاي ورودي حاضر است، خاطر نشان كرد: بودجه تبليغات توريسم در سفارتخانههاي ايران بايد افزايش يابد و هدفمندتر و كاناليزه تر شده عمل كنند تا توريست بيشتري وارد كشور شود . بهمن پور ابراز داشت: نمايندگان ايران در خارج از كشور تاكنون به خوبي نقش روابط خود را اجرا كردهاند و تنها تنوع تبليغاتي در فعاليتها بايد بيشتر شود. عضو هيات مديره ي جامعه تورگردانان تصريح كرد: برخورد سفارتخانههاي ايران با مراجعان خود بهتر از ساير سفارتخانهها است، به گونهاي كه در انتخاب توريستها در تعيين مقصد گردشگري از ميان كشورهاي خاورميانه تاثير گذار بوده است . انتهاي پيام