دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد بهشتي: براي اصلاحات تعريفهاي بديل ارائه ميدهيم
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي گفت: براي برطرف كردن عيبهاي روشهاي اصلاحي ميكوشيم، نقد ميكنيم و تعريفهاي بديل و جايگزين براي آن قرار ميدهيم. «كوروش جعفري» در گفتوگو با خبرنگار سياسي ايسنا با بيان اين كه «روشهاي انقلابي معطوف به نتيجه نيست»، افزود: روشهاي اصلاحي در حال حاضر تضمين شدهتر است. در اصلاحاتي كه در اين چند سال وجود داشت، گروهي كه در گذشته نيز مخالف ايدههاي اصلاحات بوده يا نقدهايي به اين ايدهها داشتند، خود در راس امور قرار ميگيرند! بنابراين به طور كلي در حال حاضر ادامهي اصلاحات دروني معطوف به مواضع اين افراد است كه آيا به صورت گرفتن اصلاحات معتقدند يا خير، يا اگر معتقدند آن اصلاحات را در چه چيزهايي ميدانند و چگونه ميخواهند آن را اجرا كنند؟ جعفري در ادامه با بيان اينكه «اصلاحات دروني با تعبير و مشي سابق به اتمام رسيده است»، افزود: اصلاحاتي كه از خرداد 76 آغاز شد به نظر ميرسد كه به پايان رسيده و كساني كه در آن موضع داشتند و در حال حاضر از آن خارج شدند ديگر نميتوانند مدعي آن باشند كه اصلاحات را از درون پيش ببرند. اختلاف عمدهاي كه همواره ميان اصلاحطلبان درون و برون حاكميت وجود داشت اين بود كه عدهاي معتقد بودند انجام اين اصلاحات از درون ساختار قدرت و حاكميت امكانپذير نيست و بايد از بيرون اين ايدههاي اصلاحي را تحميل كنند و كساني كه خارج شدند بايد برنامههاي خود را از انجام پروسه و پروژهي اصلاحات و غيراصلاحات، براي اين دولت اعلام كنند. اما عدهاي نيز معتقدند كه هنوز بايد به روشهاي اصلاحي اميدوار بود و حتي امكان آن را زياد ميدانند. دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي ادامه داد: كاري كه در دورهي هشت سالهي اصلاحات در حكومت انجام شد، از پايين بدنه را دموكراتيك كرده و خود به خود باعث تغيير در راس شد، به هر حال روشهاي اصلاحي قطعا خود به خود تغيير خواهند كرد؛ چرا كه اگر روشها، كردار و برنامهها را با توجه به اصل اصلاحات تعريف كنيم، اصلاحات يك حركت گام به گام و تدريجي و پرهيز از روشهاي خشونتآميز بوده و معناي آن بر اساس تغيير و تعديل در يك ساختار است. جعفري همچنين دربارهي روشهاي اصلاحي گفت: در روشهاي اصلاحي براي برطرف كردن عيبهاي آن ميكوشيم، نقد ميكنيم و تعريفهاي بديل و جايگزين براي آن قرار ميدهيم و از طرفي نقاط قوت خود را بازگو كرده و تقويت ميكنيم. لذا كسي كه به اصلاحات معتقد است، اصل آن را نميتواند تغيير دهد؛ چرا كه اگر تغيير دهد اصلاحطلب نيست، انقلابي است؛ اما تعريفهاي آن را اصلاح كرده و به اصطلاح تغيير در تعريف انجام ميدهد. انتهاي پيام