/توسعه‌ي رسانه‌يي ـ ضرورت و راهكار/ روغني‌ها: اهميت راديو و تلويزيون خصوصي بيش از هر زمان ديگري است ايسنا براي توسعه حرفه‌يي خود مي‌تواند راديو راه‌اندازي كند

محمدتقي روغني‌ها در خصوص راه‌اندازي راديو ايسنا، عنوان كرد: در سال 1372 خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران نيز، موضوع راه‌اندازي راديو خبري ايرنا را به رييس جمهور وقت اعلام كرد كه پس از بررسي‌ها انجام شده، صدا و سيما تصميم گرفت راديو پيام را راه‌اندازي كند. اين كارشناس ارشد علوم ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو ايسنا اضافه كرد: بنابراين راه‌اندازي راديو خبري در خبرگزاري‌ها، ايده‌ي تازه‌اي نيست. اما، امروزه با رشد انواع شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اطلاع‌رساني گوناگون در سراسر جهان، ضرورت دارد رسانه‌هاي خبري ما نيز از امكانات صوت و تصوير بهره گيرند. چرا كه اين امر، زمينه‌هاي رشد و توسعه هرچه بيشتر آن‌ها را فراهم مي‌كند. وي ادامه داد: بنابراين ايسنا نيز به دليل اين كه سهم عمده‌اي در توليد اخبار در كشور دارد، مي‌تواند از راه‌اندازي يك فرستنده راديويي براي توسعه حرفه‌يي خود استفاده كند. به اعتقاد عضو هيات علمي دانشكده‌ي خبر، در شرايط فعلي راه‌اندازي راديو و تلويزيون‌هاي خصوصي در ايران بيش از هر زمان ديگري اهميت ويژه‌اي دارد. بنابراين با تدوين چارچوب‌هاي مشخص، دولت‌ مي‌تواند اجازه‌ي فعاليت به راديو و تلويزيون‌هاي خصوصي را بدهد. محمدتقي روغني‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، همچنين اظهار كرد: با توجه به شرايط رقابتي كه بر رسانه‌ها حاكم شده است و شكل‌گيري انواع شبكه‌هاي ماهواره‌اي و ايستگاههاي راديويي بنابراين لازم است كشور ما نيز در مسير راه‌اندازي راديو و تلويزيون خصوصي اقدامات موثري را انجام دهد. به عقيده‌ي وي، نيازهاي گسترده‌ي مخاطبان امروز سبب شده، در حوزه‌ي رسانه‌هاي ديداري و شنيداري، رسانه‌هاي متنوعي از بعد خبري، تفريح و سرگرمي شكل گيرند، بنابراين در ايران نيز توجه به اين امر اهميت بسياري دارد. در واقع همان طور كه با تدوين قوانين و مقررات مدوني در حوزه‌ي بانك‌ها و معاون، بخش خصوصي فعاليت خود را آغاز كرد، در حوزه‌ي رسانه، نيز با در نظر گرفتن چارچوب‌هاي مشخصي مي‌توان اين زمينه را ايجاد كرد. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۱۵ مهر ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8407-06005
  • خبرنگار :