معاون سلامت وزارت بهداشت خبر داد: 130 ميليون تومان اعتبار براي كنترل وبا اختصاص يافت

معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشكي از اختصاص اعتبار 130 ميليون توماني براي پيشگيري و كنترل وبا در كشور خبر داد و گفت: بدين ترتيب براي هر دانشگاه اعتباري بالغ بر 2 تا 7 ميليون تومان منظور مي‌شود كه بايد صرف نيروهاي انساني شود.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر محمد اسماعيل اكبري با اعلام اينكه وبا در قم، ‌قزوين، زنجان و تهران به حد كنترل درآمده از احتمال بروز وبا در شرق كشور (خراسان رضوي، شمالي و جنوبي)، سيستان و بلوچستان و خوزستان ابراز نگراني كرد و افزود: معاونين بهداشتي دانشگاه‌ها ضمن افزايش اطلاعات در اين راستا بايد با اين بيماري علمي‌تر برخورد كنند و اپيوپاتولوژي تبيين شود و همكاري بين بخشي ادامه يابد.

معاون سلامت وزارت بهداشت با بيان اين كه تكثير ويبريوكلرا در آب با افزايش درجه حرارت افزايش مي‌يابد، اظهار كرد: نهر فيروزآباد كه از غرب تهران به ورامين ختم مي‌شود حاوي فاضلاب و مواد سمي شيميايي است كه براي آبياري سبزيجات مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه احتمال وقوع بيماري وبا قابل پيش‌بيني بود لذا اقدامات لازم براي كنترل، پيشگيري از بروز وبا از ارديبهشت ماه 84 مطرح و در دستور العمل‌هاي متعددي اجرا شد. اين در حالي است كه هم اكنون صد هزار مبتلا به وبا در كشور افغانستان گزارش شده و هنوز اعداد و ارقام از كشور پاكستان در دسترس نيست.

به گفته وي، برنامه و اقدامات مناسب شبكه بهداشتي در كشور مانع از گسترش بيش از حد وبا شده است.

دكتر اكبري افزود: تا كنون مواردي از آلودگي آب گزارش نشده حتي در سيستان و بلوچستان كه 45 درصد آبهاي آنان غير استاندارد است.

معاون سلامت در پايان گفت: با همكاري وزارت نيرو ميزان كلر آب آشاميدني تا 1ppm افزايش يافته است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8405-10960
  • خبرنگار : 71216