محمدعلي كشاورز: رضا ارحام صدر، بهترين آكتور كمدي سينما و تئاتر ايران است...اکبر عبدي، اوايل کارش خوب بود... بقيه فقط ادا در مي آورند...

ما هنوز معني طنز و كمدي را نمي‌دانيم و فيلم‌هايي كه به اين عنوان ساخته مي‌شود بيشتر لودگي است. محمدعلي كشاروز بازيگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان اين مطلب گفت: فيلم سازان ما بايد ژانرهاي مختلف كمدي را بشناسند،‌كمدي انواع و اقسام دارد كه در ايران درست به آن پرداخته نمي‌شود. وي با اشاره به رضا ارحام صدر، اين بازيگر را بهترين آكتور كمدي در سينما و تئاتر ايران خواند و اظهار داشت:‌اين بازيگر طنز را بلد بود و مسائل اجتماعي را في‌البداهه در اين قالب مطرح مي‌كرد و بسيار هم تاثيرگذار بود كه تاكنون نظيرش به وجود نيامده است. وي افزود: اكبر عبدي هم در ابتداي بازيگريش كارهاي خوبي ارائه كرد اما فاقد آن پشتوانه علمي لازم بود. در واقع بازي كردن در فيلم كمدي بسيار مشکل است و آدم خودش را مي خواهد . اين بازيگر با اشاره به فيلم‌هاي سينماي كمدي در سالهاي اخير به ايسنا گفت: من يكسري از اين كارها را ديدم كه بيشتر ادا و اصول بود و سعي داشتند با شكلك درآوردن و تقليد مردم را بتوانند بخندانند كه به اعتقاد من اينها كمدي نيستند. شايان ذكر است در كارنامه بازيگري كشاورز آثاري چون آقاي هالو، دايي جان ناپلئون، جعفرخان از فرنگ برگشته، مردي كه موش شد، ناصرالدين شاه، آكتور سينما، سلطان و شبان، كفش‌هاي ميرزانوروز، يك مرد يك خرس و روزي كه خواستگار آمد از اين ژانر به چشم مي‌خورد. كشاورز از ميان كارهايش به ناصرالدين شاه آكتور سينما اشاره كرد و ياد آور شد: مخملباف در اين فيلم وضع اجتماعي آن زمان را به صورت طنز مطرح مي‌كند كه به اعتقاد من يك فيلم طنز خوب بود. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۲۴ فروردین ۱۳۸۴ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8401-05850
  • خبرنگار : 71133