رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

تهیه فیلم و کتاب از ۳۰۰۰ نامه رزمندگان که به خانواده‌هایشان نرسید

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۰۰۰ نامه رزمندگان در جنگ تحمیلی به دست خانواده‌هایشان نرسیده، از نگارش کتاب و تهیه فیلم از این نامه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در دیدار با آقایساچوک پاول رئیس صلیب سرخ روسیه در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: هلال احمر ایران عضو شورای مدنی بریکس و رییس کمیته تندرستی و اقدامات بشر دوستانه این شورا است. هلال احمر ایران در مباحث مدنی بریکس فعال است.

وی ادامه داد: اینکه جمعیت های ملی بتوانند در کنار هم قرار بگیرند و بریکس را تقویت کنند تا در مقابل گروه‌های اشاعه دهنده و اعمال کننده ظلم بیاستند قطعا تاثیر بسزایی در تقویت صلح و امنیت بین المللی دارد.

کولیوند در ادامه بیان کرد: هلال احمر همکاری و تعامل سازنده ای را با رئیس شورای مدنی بریکس پیش برده است. هلال احمر و صلیب سرخ وظایف مشترکی را بر عهده دارند و ما می‌توانیم با صلیب سرخ روسیه همکاری کنیم.

وی ادامه داد: هلال احمر دارای کارخانه تولید دارو، کارخانه تولید تجهیزات پزشکی، چندین بیمارستان، مراکز توانبخشی، مراکز اورتز و پروتز برای تولید اعضای مصنوعی بدن، توان لجستیکی است.

در ادامه رئیس هلال احمر بر اهمیت شکل گیری همکاری بین هلال احمر ایران و صلیب سرخ روسیه تاکید و عملیاتی شدن این همکاری‌ها را مهم و ارزنده برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین اعلام کرد که جمعیت هلال احمر ایران در زمینه برپایی اردوگاه اسکان اضطراری برای آوارگان ناشی از جنگ و بحران‌ها تجربه گران بهایی دارد و در حال حاضر نیز در حال کمک به آوارگان سوریه و لبنان است.

کولیوند در ادامه بیان کرد: هلال احمر ایران در مباحث اجتماعی (افزایش تاب آوری و توانمند سازی برای افراد آسیب پذیر) نیز دارای تجربه فراوانی است. این افراد بعد از آموزش های هلال احمر و با حمایت ما مشغول به کار شده و شرایط مطلوبی دارند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند در ادامه گفت: ۳۰۰۰ نامه رزمندگان ما در جنگ تحمیلی به دست خانواده‌هایشان نرسیده و در حال ثبت آنها برای انتشار کتاب و تولید فیلم هستیم. ۲۵۰۰ شهید امدادگر ما در جنگ در حال فعالیت بودند که درصددیم در مراسمی از خانواده‌های آنها تقدیر کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403080402451
  • خبرنگار :