درخواست هریس از صهیونیست‌ها برای وارد کردن کمک‌های غذایی به غزه

در شرایطی که واشنگتن بزرگ‌ترین حامی جنایات صهیونیست‌هاست، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به محتوای گزارش جدید سازمان برنامه جهانی غذا از رژیم صهیونیستی خواست ورود کمک‌ها به نوار غزه را بیشتر کند.

به گزارش ایسنا، با تداوم جنایات صهیونیست‌ها و در وضعیتی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» درباره شمال غزه به منظور قطع کمک‌رسانی‌ها به شمال نوار غزه را بررسی می‌کند، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «سازمان ملل گزارش داده در عرض حدود ۲ هفته گذشته هیچ غذایی وارد شمال غزه نشده است. اسرائیل باید فورا اقداماتش را به منظور تسهیل دسترسی نیازمندان به جریان کمک‌ها را افزایش دهد.»

هریس، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابا ت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نوشت: «غیرنظامیان باید مورد محافظت قرار بگیرند و باید به غذا، آب و دارو دسترسی داشته باشند. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید مورد احترام قرار بگیرند.»

سازمان «برنامه جهانی غذا»، در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، نوشت: «خشونت رو به تشدید در شمال غزه تاثیر فاجعه‌باری بر امنیت غذایی هزاران خانواده فلسطینی می‌گذارد. گذرگاه‌های اصلی ورود به شمال غزه بسته بوده‌اند و از اول اکتبر تاکنون هیچ کمک غذایی به آنجا وارد نشده است.»

در گزارش سازمان برنامه جهانی غذا تصریح شد: «مکان‌هایی نظیر مراکز توزیع غذا و همچنین آشپزخانه‌ها و نانوایی‌ها در شمال غزه به دلیل عواملی همچون حملات هوایی، عملیات‌های نظامی زمینی و دستورات برای تخلیه مجبور به تعطیلی شدند.»

«آنتوان رونار» مدیر فلسطین در سازمان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اظهار کرد: «دسترسی به شمال غزه اساسا قطع شده و ما نمی‌توانیم آنجا فعالیت کنیم. سازمان برنامه جهانی غذا روند کمک‌رسانی به غزه را از ابتدای بحران به اجرا درآورده است. ما متعهد به تحویل کمک‌های غذایی نجات‌بخش در هر روز به‌رغم چالش‌های فزاینده موجود بوده‌ایم، اما کمک‌رسانی به مردم نیازمند بدون دسترسی ایمن و پایدار عملا غیرممکن است.»

بیش از یک سال از عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و جنگی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به راه انداخته است، می‌گذارد. بیش از ۴۲۰۰۰ فلسطینی عمدتا شامل زنان و کودکان در نتیجه عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

این رژیم تحت پوشش حمایتی آمریکا، چه از نظر سیاسی و چه از نظر تسلیحات نظامی، به عملیات علیه غزه بسنده نکرده و به تنش‌آفرینی و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا با دست زدن به اقدامات تروریستی در سوریه، یمن و لبنان روی آورده است؛ اقداماتی شامل حمله به سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن سرداران زاهدی، رحیمی و جمعی از مستشاران نظامی ایران، به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و همین طور ترور و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فواد شکر، فرمانده بلندپایه حزب‌الله لبنان در حملات تروریستی به بیروت که با واکنش‌های مشروع ایران، یعنی عملیات‌های «وعده صادق ۱» و «وعده صادق ۲» روبرو شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317571
  • خبرنگار : 71415