• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317487
  • خبرنگار : 71496

نتانیاهو طرح قطع کمک‌ها به شمال غزه را بررسی می‌کند

نتانیاهو طرح قطع کمک‌ها به شمال غزه را بررسی می‌کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» درباره شمال غزه جهت قطع کمک‌رسانی‌ها به شمال نوار غزه را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی برای قطع کمک‌رسانی‌ها به شمال نوار غزه است و در صورتی که این طرح اجرا شود، موجب محاصره صدها هزار فلسطینی خواهد شد که تمایل و یا امکان ترک خانه‌های خود را ندارند و دسترسی آنها به آب و غذا قطع می‌شود.

در طرحی که از سوی گروهی از ژنرال‌های بازنشسته رژیم صهیونیستی به نتانیاهو و پارلمان این رژیم پیشنهاد شد، به فلسطینی‌های ساکن شمال نوار غزه یک هفته فرصت داده می‌شود تا یک سوم شمال نوار غزه را پیش از آنکه آنجا منطقه نظامی بسته اعلام شود، تخلیه کنند.

بر اساس این طرح، با پایان این مهلت یک هفته‌ای، آنهایی که در خانه‌هایشان بمانند و نروند، مبارز تلقی شده و احتمال دارد هدف قرار گرفته و کشته شوند، آنها از غذا، آب، دارو و سوخت محروم خواهند شد.

پیشنهاددهندگان این طرح مدعی هستند که این تنها راه برای درهم شکستن جنبش حماس در شمال و اعمال فشار بر آن جهت آزادسازی صهیونیست‌های بازداشت شده است.

آسوشیتدپرس در وبگاه خود به نقل از یکی از مسؤولان آگاه نوشت که بخش‌هایی از طرح در حال حاضر اجرا می‌شود. این منابع اما اشاره‌ای نکردند که کدام بخش از طرح یاد شده در دست اجرا است.

یک مسؤول رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: نتانیاهو این طرح را همانند سایر طرح‌هایی که در طول جنگ به دستش رسید، خوانده و بررسی کرد.

این منبع اما نگفت که نتانیاهو کدام یک از این طرح‌ها را در پیش گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ بارها دستورالعمل‌هایی را برای تخلیه شمال نوار غزه صادر کرده که آخرین آن روز یکشنبه صادر شد اما تا این لحظه بجز تعداد بسیار اندکی از فلسطینی‌ها به این دستورات توجهی نشان ندادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این طرح ماه گذشته میلادی توسط گروهی از ژنرال‌های بازنشسته و افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به پارلمان آن ارائه شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha