• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071814224
  • خبرنگار : 71592

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد

شهادت ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان

شهادت ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی به شمار شهدای کادر بهداشتی بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان پرداخت و اعلام کرد در طول یکسال جنگ در غزه و حملات به لبنان حدود ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه شهید و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، بهداشت جهانی در این گزارش به وضعیت بهداشتی در لبنان و نوار غزه پرداخت و اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه در طول یکسال یعنی از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه پس از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده‌اند.

به نقل از سایت خبری المیادین، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جنگ در غزه در طول این یکسال منجر به شهادت و زخمی شدن ۶ درصد از ساکنان شده است. علاوه بر آن به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ۹۰ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.

«فیلیپ لازارینی» کمیساریای آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از یک سال جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، گفت یک سال خشونت شدید علیه غزه باعث شده این باریکه به گورستان ده‌ها هزار فلسطینی تبدیل شود.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون رژیم اشغالگر به حملات زمینی، هوایی و دریایی خود علیه غزه ادامه می‌دهد که تا به امروز ۴۱ هزار و ۹۰۹ شهید و ۹۷ هزار و ۳۰۳ زخمی برجای گذاشته است.

اما در مورد وضعیت بهداشتی لبنان، سازمان بهداشت جهانی در این گزارش اعلام کرد از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی انجام شده است.

بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان بیش از ۲۰۰۰ لبنانی شهید و حدود ۱۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه روز پیش اعلام کرده بود بر اثر حملات رژیم اشغالگر در لبنان ظرف ۱۱ روز اخیر بیش از ۱۰۰ کودک شهید و ۶۹۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. یونیسف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لبنان با بحران بهداشت مواجه است.

از سوی دیگر رئیس آنروا هشدار داد که ۴۰۰ هزار نفر در شمال غزه گیر کرده‌اند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هشدار داده است که حداقل ۴۰۰ هزار نفر اساسا در شمال غزه «به دام افتاده‌اند»، جایی که «پایانی برای جهنم وجود ندارد» زیرا هیچ جای امنی در این منطقه برای فرار وجود ندارد.

او گفت بسیاری از مردم در شمال غزه، به‌ویژه در کمپ آوارگان جبالیا، بزرگ‌ترین کمپ از هشت اردوگاه تاریخی آوارگان شهری نوار غزه، اکنون از پیروی از دستورات رژیم صهیونیستی برای تخلیه سر باز می‌زنند.

لازارینی در شبکه ایکس نوشت: «پناهگاه‌های آنروا و خدمات در حال تعطیل شدن هستند. برخی برای اولین بار از زمان شروع جنگ. با تقریبا هیچ منبع اولیه موجود، گرسنگی دوباره در حال گسترش و عمیق‌تر شدن است. این عملیات نظامی اخیر همچنین اجرای مرحله دوم کمپین واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان را تهدید می‌کند. کودکان مثل همیشه اولین و بیشترین رنج را می‌کشند. آنها لایق چیزهای خیلی بهتری هستند، آنها اکنون مستحق آتش‌بس هستند، آنها لایق آینده هستند.»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha