پیشتازی هریس در میان حومه‌نشین‌ها و خانواده‌هایی با درآمد متوسط

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «کامالا هریس» در میان ساکنان حومه‌نشین و خانواده‌هایی با درآمد متوسط جایگاه بهتری نسبت به «دونالد ترامپ» کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، از زمانی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری و از معاون خود «کامالا هریس» حمایت کرد، حزب دموکرات در اکثر نظرسنجی‌ها رتبه‌های بالاتری را در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه کسب می‌کند، البته این رتبه‌ها اغلب بسیار به هم نزدیک هستند و این ۲ نامزد رقابت تنگانگی با یکدیگر دارند.

طبق ۶ نظرسنجی انجام‌شده توسط رویترز/ایپسوس با حضور ۶۰۰۰ شرکت‌کننده، «کامالا هریس» با کسب ۴۷ درصد آرا، محبوبیت بالاتری در میان ساکنان حومه‌نشین در برابر «دونالد ترامپ» با ۴۱ درصد در میان ماه‌های سپتامبر و اکتبر کسب کرده است.

هم‌چنین در میان خانواده‌هایی با درآمد متوسط، ترامپ ۳۷ درصد و هریس با ۴۵ درصد آرا را در اختیار دارند و این درحالی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل، ترامپ ۵۲ درصد آرا و «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در آن زمان ۴۴ درصد را به خود اختصاص داده بودند.

این نظرسنجی درحالی انجام شده که کمتر از یک ماه تا انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) ریاست‌جمهوری ایالات متحده فرصت باقی مانده است و طبق نظرسنجی رویترز/ایپسوس، مسئله «اقتصاد» دغدغه شماره ۱ شرکت‌کنندگان محسوب می‌شود.

البته به‌رغم آنکه «کامالا هریس» براساس این نظرسنجی در میان ساکنان حومه‌نشین و خانواده‌هایی با درآمد متوسط، آرای بیشتری کسب کرده اما ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که «دونالد ترامپ» نامزد بهتری برای حل‌وفصل مسائل اقتصادی است و تنها ۳۸ درصد به هریس در این زمینه اعتماد دارند.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ترامپ درخصوص مهاجرت و مسائل مربوط به جرائم، اعتماد بیشتری را از سوی شرکت‌کننده‌ها به همراه دارد.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه به طرفدارانش در ماه اوت گفت او نامزدی است که ساکنان حومه‌نشین را «امن» نگه خواهد داشت و تضمین می‌کند که مهاجران به‌طور غیرقانونی از مرزها عبور نکنند.

ترامپ، دولت بایدن را مقصر تورم و آسیب به جامعه متوسط آمریکا می‌داند و این درحالی است که هریس در سخنرانی‌های خود توجه چشمگیری را به خانواده‌های متوسط و دغدغه‌های اقتصادی آنها اختصاص داده است. هریس هم‌چنین در میان شرکت‌کننده‌ها به عنوان نامزدی تلقی می‌شود که می‌تواند از دموکراسی محافظت و با افراط‌گرایی سیاسی مقابله کند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا روز پنجشنبه طی گردهمایی در شهر پیتسبورگ، واقع در ایالت پنسیلوانیا با هدف ایجاد انگیزه میان جوانان برای حمایت از نامزد دموکرات‌ها و ترغیب آنها به رای دادن در انتخابات ۵ نوامبر، از «کامالا هریس» حمایت خواهد کرد.

اوباما که در سال ۲۰۱۷ ریاستش در کاخ سفید به اتمام رسید، از حامیان سرسخت هریس به‌شمار می‌رود و قرار است طی این رویداد از این نامزد حزب دموکرات حمایت کند و از نسل جوان بخواهد که به او رای دهند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071915103
  • خبرنگار : 71660