مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان تأکید کرد

الزام شهرداری‌ها به جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از الزام شهرداری‌ها به جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب خبر داد. 

حمید احسانی امروز (۱۱ مهر ماه) در ششمین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی که به ریاست استاندار سمنان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحث جداسازی آب آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری یکی از موضوعات مهم است و این مهم از مدت‌ها قبل در دستور کار مدیریت استان سمنان قرار داشته و اقداماتی نیز در این راستا در برخی از شهرهای استان سمنان انجام شده است. 

وی ادامه داد: در زمینه جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری، در شهرهای سمنان و سرخه این جداسازی به‌صورت کامل انجام شده و در برخی دیگر از شهرهای استان سمنان نیز اقداماتی انجام شده است.  

او بیان کرد: با توجه به تکلیف قانون برنامه هفتم توسعه که درباره جداسازی آبیاری فضاهای سبز از شبکه آب شرب الزام دارد، این موضوع مورد تأکید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: یکی از دغدغه‌های مورد بحث رصد، پیگیری و گزارش مواردی از آبیاری اراضی کشاورزی در استان سمنان با استفاده از آب‌های نامتعارف و بخصوص پساب است و در این زمینه براساس گزارش‌های موجود، در حال حاضر مورد قابل ذکر و قابل توجهی درباره آبیاری مزارع کشاورزی با پساب وجود ندارد. 

احسانی با بیان اینکه هیچ اراضی کشاورزی در سمنان با پساب و آب‌های نامتعارف آبیاری نمی‌شود، بر لزوم تشدید نظارت‌ها برای رصد بیشتر در این بخش تأکید کرد و افزود: در این کارگروه استانی این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که در مواردی که احتمال تخلف در آن وجود دارد، اقدامات نظارتی در آن اراضی تشدید شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان به اقدامات انجام‌شده در حوزه رودخانه حبله‌رود اشاره و بیان کرد: در جلسه پیشین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی عمده مطالب مربوط به مباحث حوزه حبله‌رود بود که پیگیری‌های در این زمینه انجام شد. 

وی درباره موضوعات مرتبط با رودخانه حبله‌رود و حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان، گفت: یک جلسه با حضور استاندار سمنان و نماینده کشاورزان با معاون امنیتی وزیر کشور برگزار شد و یک جلسه با حضور استاندار سمنان و نمایندگان کشاورزان با معاون وزیر نیرو در امور آب برگزار شد. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان به دیگر جلسات برگزارشده در زمینه موضوعات مرتبط با حبله‌رود اشاره کرد و ادامه داد: یک جلسه با رئیس کل دادگستری استان در شهر گرمسار برگزار شد و پس از آن نیز در سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان، یک جلسه اختصاصی درباره حوزه حبله‌رود با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد. 

احسانی افزود: در سفر معاون اول قوه قضائیه با پیگیری انجام‌شده، حساسیت لازم برای حل مشکل حقابه مردم گرمسار از حبله‌رود در سطح ملی ایجاد شد و به مردم قول می‌دهیم تا حصول نتیجه این مباحث را پیگیری کنیم که منجر به احقاق حق مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071109236
  • خبرنگار :

برچسب‌ها