کارشناس مسائل منطقه:

سید حسن نصرالله از استثنایی‌ترین رهبران مقاومت بود؛ حزب‌الله به مسیر خود ادامه می‌دهد

یک کارشناس مسائل منطقه گفت که «گزینه‌های زیادی هستند که رهبری حزب‌الله را می‌توانند برعهده بگیرند و یقین داشته باشید که حزب‌الله به سیاست خود در تقابل با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه خلأ امنیتی، سیاسی و فرماندهی نخواهند داشت».

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان جمعه شب و در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان به مناسبت شهادت سیدحسن‌ نصرالله آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

حزب‌الله اعلام کرد: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگی پیوست که حدود ۳۰ سال آن‌ها را به سمت پیروزی رهبری کرد. وی در سال ۱۹۹۲ جانشین سید الشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد حمایت و قهرمانی در پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

حزب‌الله به سیاست خود در تقابل با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را «دردناک» توصیف کرد و گفت: در طول چند دهه گذشته چنین اتفاقی کمتر روی داده است و این اقدام یک جنایت ضدبشری است که رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی مرتکب آن شد.

وی با بیان اینکه «سید حسن نصرالله به دلیل هوش و کاریزما و درایتی که در مدیریت صحنه سیاسی و نظامی داشت از استثنایی‌ترین رهبران حزب الله به شمار می‌رفت»، اظهار کرد: اما شهادت ایشان تاثیری بر روحیه و عملکرد این گروه برای مقابله با دشمن جنایت‌کار صهیونیستی ندارد و شورای رهبری حزب به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد و فردی مناسب را با همان ویژگی‌های سید حسن انتخاب می‌کند.

هانی‌زاده گفت: گزینه‌های زیادی هستند که رهبری حزب‌الله را می‌توانند برعهده بگیرند و یقین داشته باشید که حزب‌الله به سیاست خود در تقابل با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه خلأ امنیتی، سیاسی و فرماندهی نخواهند داشت و با توانمندی بالاتری رهبری را در دست می‌گیرد و انشالله انتقام سخت ترور دبیرکل حزب‌الله را خواهند گرفت.

رزمندگان حزب‌الله لبنان

اسرائیل بدون شک با چراغ سبز آمریکا دست به ترور رهبر حزب‌الله زده است

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه «اسرائیل بدون شک با چراغ سبز آمریکا دست به ترور شخصیت مهم و رهبر حزب‌الله زده است»، اظهار کرد: آمریکا در همه جنایت‌های غزه علیه مردم غزه و لبنان شریک بوده است و باید پاسخگو باشد و ملت‌های اسلامی همان طور که مقام معظم رهبری هم امروز گفتند، باید در کنار محور مقاومت و ملت‌های لبنان و فلسطین باشند و به کمک محور مقاومت بیایند. حزب‌الله در دفاع از مردم فلسطین و سوریه و لبنان هزینه‌های سنگین پرداخت کرده است و الان هم باید با همراهی و کمک به حزب‌الله کاری کنند که حزب‌الله توان خود را بازیابد.

وی درباره تاثیر ترور سید حسن نصرالله بر تحولات منطقه تصریح کرد: منطقه به سمت چالش جدی و بحرانی فراگیر می‌رود، از طرفی شرایط غزه و جنگ در این منطقه به مرحله حساس رسیده است و ممکن است کشورهای دیگری را درگیر کند، از این رو شرایط تعیین‌کننده است و روزهای آینده حساس و خطرناک است. ما امروز با رژیمی رو به رو هستیم که افسارگسیختته است و به جنایات خود علیه مردم فلسطین و غزه و لبنان با نهایت ددمنشی ادامه می دهد و با ترور شخصیت‌های محور مقاومت سعی دارد پیروزی میدانی و سیاسی کسب کند تا شکستش‌ در مدیریت طوفان الاقصی را توجیه کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070705430
  • خبرنگار : 71049