• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070705601
  • خبرنگار : 71038

کارشناس مسائل منطقه:

محور مقاومت باید هرچه‌زودتر از شوک حمله بیروت خارج شود

محور مقاومت باید هرچه‌زودتر از شوک حمله بیروت خارج شود

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات اخیر در لبنان و حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت اظهار کرد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که وارد مرحله جدیدی از نبرد شده‌ایم.

«الله‌کرم مشتاقی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی خسارت زیادی را متحمل شد و اکنون در صدد جبران آن است، گفت: این رژیم در طول ۷۵ سال گذشته تلاش کرده بود که تصویر یک رژیم مردم سالار که به حقوق بشر توجه می‌کند از خود ارائه دهد ولی اکنون برای اینکه از شکستی که در جریان عملیات طوفان الاقصی با آن روبرو شد خارج شود حاضر است همه اینها را زیر پا بگذارد تا از آن شکست فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه بپذیریم رژیم صهیونیستی در این زمینه موفق بوده یا نه، مسئله مهمی است. آقای سید حسن نصرالله چند روز پیش بعد از انفجار پیجرها در بیروت اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ضربات سنگینی را در پی این عملیات وارد کرده و در واقع تلاش کردند که واقع گرایانه با تحولات روبرو شوند و به نظر من نیز اگر ما چنین نگاهی نداشته باشیم با غافلگیری جدیدی مواجه می‌شویم.

محور مقاومت باید هرچه‌زودتر از شوک حمله بیروت خارج شود
حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

حلقه مفقوده تحلیل‌ها، نقش آمریکا در تحولات است

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حلقه مفقوده تحلیل‌ها، نقش آمریکا در این تحولات است، تصریح کرد: جدا از اینکه بسیاری از تجهیزات رژیم صهیونیستی توسط آمریکایی‌ها تامین می‌شود باید به این موضوع توجه داشت وقتی حملات محور مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در جریان بود، فشار آمریکایی‌ها برای توقف جنگ و جنایت‌ها واقعی‌تر بود ولی از زمانی‌که تصمیم گرفته شد حملات به پایگاه‌های آمریکا متوقف شود، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با چراغ سبز بیشتری از سوی آمریکا جنایت‌های خود را به پیش می‌برد و خطوط قرمز را می‌شکند.

مشتاقی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه ایرادات این بود که ما خط قرمز مشخصی را در برابر جنایات اسرائیل مشخص نکردیم، گفت: وقتی که رژیم صهیونیستی اقدام به ترور فرماندهان مقاومت در لبنان و سوریه کرد کسی تصور نمی‌کرد که او فرماندهان مقاومت در ایران را بزند ولی ما دیدیم که این رژیم اقدام به ترور هنیه در تهران کرد و به نظر من اگر ما با همان قطعیتی که پاسخ شهادت سردار زاهدی در سوریه را دادیم به این ترور نیز پاسخ می‌دادیم، امروز به این جایگاه نمی‌رسیدیم که عبور رژیم صهیونیستی از هر خط قرمزی قابل تصور باشد.

محور مقاومت باید هرچه‌زودتر از شوک حمله بیروت خارج شود
سید حسن نصرالله

محور مقاومت باید از شوک حمله رژیم صهیونیستی خارج شود

وی با تاکید بر اینکه «ما با اسرائیل جدیدی مواجه هستیم»، خاطرنشان کرد: محور مقاومت می‌بایست از شوک اولیه عملیات سنگین روز گذشته رژیم صهیونیستی خارج شود، خود را بازیابی کند و وارد مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی شود تا زمان بازگشت آرامش به غزه.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در ارتباط با تحولات لبنان خاطرنشان کرد: در پیام رهبری چند نکته قابل توجه بود از جمله اینکه ایشان تاکید کرده بودند که حمایت محور مقاومت از غزه نباید قطع شود. قطع شدن ارتباط محور مقاومت با غزه خاص اسرائیل است و اگر اسرائیل مثلا به پنج دلیل به لبنان حمله کرده یکی از دلایل اصلی آن قطع ارتباط مقاومت با غزه است. اسرائیلی‌ها می‌خواهند به مردم منطقه این را القا کنند که پرونده لبنان از فلسطین جداست و اگر آن‌ها صلح می‌خواهند، می‌توانند با لبنانی‌ها صلح کنند بدون اینکه در این قضیه به موضوع غزه اشاره شود و در واقع غزه را در مقاومت جدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۱:۳۹

ای کاش شهید رئیسی و شهید سلیمانی وشهید ابو مهدی زنده بودن تا به اسرائیل میگفتن که جبهه مقامت چیست ولی افسوس