مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

نسل امروز در محاصره رسانه‌ها و ابزارهای فرهنگی جدید است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: نسل امروز در محاصره رسانه‌ها و ابزارهای فرهنگی جدید است و کار فرهنگی برای آنها با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است.

به گزارش ایسنا، سردار عبدالرضا مرادحاجتی امروز (سوم مهرماه) در آیین گشایش تور گردشگری دفاع مقدس اهواز که در قرارگاه سپاه پاسداران جنوب کربلا برگزار شد، گفت: باید سبک‌ها و روش‌های خود را در کارهای فرهنگی تغییر دهیم.

او با اشاره به هم‌زمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: این ایام فرصت ارزنده‌ای برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است و به همین دلیل تور گردشگری دفاع مقدس را در اهواز راه‌اندازی کردیم.

مرادحاجتی عنوان کرد: تور گردشگری هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه ولی‌عصر (عج)، قرارگاه جنوب کربلا، شهرداری اهواز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی خوزستان راه‌اندازی شد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به آشنا شدن دختران دانش‌آموز با ارتش، لشکر و گلزار شهدا در این تور گردشگری گفت: مخاطب قرار دادن دختران دانش‌آموز آغاز بسیار خوبی است اما مهم این است که این مسیر ادامه داشته باشد زیرا این دختران هستند که آینده این سرزمین را می‌سازند.

او اظهار کرد: در طول هفته دفاع مقدس هر روز ۱۲۰ نفر از دختران دانش‌آموز را برای آشنایی با مفاهیم جنگ و شهادت به قرارگاه جنوب کربلا منتقل می‌کنیم تا به شکلی زیبا آن‌ها را با دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم.

همچنین سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی بسیار بالایی برخوردار است به برکت خون شهدا است.

او بیان کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رزمنده‌های خوزستان از همین قرارگاه منتظران شهادت ابتدا غسل شهادت کردند و سپس به جبهه اعزام شدند.

او با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که می‌فرماید «انسان با ایمان از آهن محکم‌تر است»، گفت: آهن در کوره تغییر شکل می‌دهد اما انسان باایمان هیچ وقت تغییر نمی‌کند. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070302336
  • خبرنگار : 50562