مدیرکل تبلیغ بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

رشادت‌ها و فداکاری‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس بازگو شود

مدیرکل تبلیغ بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان باید برای نسل جدید تشریح و بازگو شود تا بدانند علت اصلی جنگ چه بود.  

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجعفر موسوی‌زاده با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دفاع مقدس همواره یادآور رشادت و دلاورمردی مردانی بزرگ در طول هشت سال تعدی صدام به پشتوانه کشورهای مختلف جهان به مردم ایران و مرزهای وطن است.

وی ادامه داد: رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان باید برای نسل جدید تشریح و بازگو شود تا بدانند علت اصلی جنگ چه بود.

مدیرکل تبلیغ بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به یکی از دلایل وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: زیاده‌خواهی صدام با پشتوانه کشورهای مختلف به ویژه مستکبران جهان باعث تحمیل هشت سال جنگ و تقدیم هزاران شهید شد. 

موسوی‌زاده اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس هزاران نفر از جوانان کشور به شهادت رسیدند تا ما امروز در امنیت زندگی کنیم.

مدیرکل تبلیغ بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ریشه قرآنی دارد. خدا در سوره بقره می‌فرماید: فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ. اگر به شما حمله شد شما نیز حق دفاع از خود دارید. این دفاع مقدس نامیده شد چراکه انسان نباید ظلم‌پذیر باشد و از سویی به دیگران نیز ظلم نکند و این اصل توحیدی است. 

این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: برخی افراد بی‌خبر و با نگاهی سطحی هشت سال جنگ را برادرکشی نامیده‌اند و این تهمت بی‌جایی است چون صدام به پشتوانه کشورهای استعماری مردم خود را که به جنگ راضی نبودند به‌زور در جنگ شرکت داد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070200985
  • خبرنگار : 50300