یک شاعر و داستان‌نویس:

هنرمندان و نویسندگان هرگز به ادبیات پایداری بی‌اعتنا نبوده‌اند

یک شاعر و داستان‌نویس معتقد است: هنرمندان و نویسندگان در خصوص ادبیات پایداری هرگز بی‌اعتنا نبوده‌اند و درباره جنگ آثار بسیار خلق و عرصه گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند.

لیلی صابری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که جنگ دارای ابعاد و پیامدهای گوناگونی است، اظهارکرد: بدون تردید جنگ تحمیلی حماسه‌ای بزرگ در فرهنگ و باور ملت زیز ما بر جای گذاشته است.

وی با اعتقاد به این‌که جوهره اصلی همه ملت‌ها ادبیات آنهاست، گفت: ادبیات پایداری ما نقش بسیار ارزنده‌ای در بیان دستاوردهای دفاع مقدس به ملت شریف ایران داشته و دارد.

صابری‌نژاد خاطرنشان کرد: اهل قلم توانسته‌اند واقع‌گرایانه و هنرمندانه صحنه‌هایی بی‌نظیر از حماسه‌ها، دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان را به تصویر بکشند و با ثبت و نگارش در این عرصه یک جریان ادبی فاخر و قوی را به وجود آوردند که آن را ادبیات دفاع مقدس نام نهادند.

لیلی صابری‌نژاد شاعر و داستان‌نویس متولد ۱۳۵۵ شهرستان اندیمشک است. اولین شعرش در ۱۸ سالگی در مجله خانواده چاپ شد و از سال ۷۸ به‌طور حرفه‌ای با مجلات تخصصی چون ادبیات و فلسفه، ادبیات داستانی، گلستانه، کارنامه، نافه و غیره همکاری داشته است. وی مقام اول داستان‌نویسی در سطح کشور را در کارنامه کاری‌اش دارد و در مجله پیام زن در سال ۸۱ سه بار به‌عنوان شاعر برگزیده استان خوزستان انتخاب شده است. سال ۸۲ با چاپ مجموعه داستان «زنی که گم شده بود» نظر منتقدان را به آثارش جلب کرد. سال ۸۵ به‌عنوان نویسنده برتر جوانان در خوزستان از طرف صدا و سیما انتخاب شد. اولین مجموعه شعرش به نام «دوشیزه در دوزخ» در سال ۸۹ دو بار زیر چاپ رفت.

سال ۸۹ در همایش صد سالگی نفت آبادان همراه نویسندگان طراز اول کشور از جمله محمد بهارلو و صفدر تقی‌زاده و دیگران نویسندگان از وی تقدیر شد. کسب مقام اول شعر دانشجویی سال ۸۹ و سه سال ریاست انجمن نویسندگان اندیمشک از دیگر موارد کارنامه ادبی اوست.

از دیگر کارهای صابری‌نژاد به مجموعه داستان «زنی که گم شده بود» (سال ۱۳۸۰) و مجموعه داستان «رکسانا در باران» (سال ۱۳۹۳) اشاره کرد.

در همین باره:

تخیل لازمه ادبیات دفاع مقدس است

ادبیات داستانی دفاع مقدس در خوزستان مهجور مانده است

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062717193
  • خبرنگار : 50562