/با ستارگان قضا/

گذری بر فعالیت‌های جهادی یک شهید قوه قضاییه

با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ شد و پس از سه ماه ایستادگی در مقابل اشغالگران به تهران بازگشت در سال ۱۳۶۱ برای دومین بار در صحنه‌های نبرد حضور یافت و در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد به درجه رفیع شهادت نایل آمد

به گزارش ایسنا،غلارضا شهروی، پنجم مردادماه سال ۱۳۳۶ در سعدآباد مشهد کودکی به دنیا آمد که پدر و مادرش نام او را به برکت همجواری با امام رضا(ع) غلامرضا گذاشتند. سه ساله بود که به همراه پدر و مادر به روستای لاسجرد از توابع استان سمنان رفت و تحصیلات ابتدایی خود را در روستای لاسجرد گذراند و برای ادامۀ تحصیل به سمنان عزیمت کرد و پس از گذراندن تحصیلات راهنمایی و متوسطه دیپلم گرفت در جریان انقلاب به یاری دوستان انقلابی اش مردم روستا را در جریان حوادث مربوط به انقلاب در سراسر کشور گذاشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در شهربانی به عنوان پاسدار انقلاب استخدام شد و پس از مدتی به پلیس تهران و سپس به کلانتری ۱۴ انتقال یافت و در جهت دستگیری و مبارزه با نیروهای طاغوت و ضدانقلاب وارد عمل شد. غلامرضا بعدها از کلانتری استعفا داد و به عنوان کارمند در دادگستری مشغول به کار شد شایستگی و خستگی ناپذیری او حین کار باعث شد که در دو ماه اول فعالیت در دادگستری به عنوان نماینده آیت الله املشی معرفی شود.

غلامرضا برای این که در فعالیت‌های اجتماعی- فرهنگی روستایشان مشارکت داشته باشد کمک‌های شایانی به آن دیار نمود بخشی از فعالیت‌های او مشارکت در تأسیس انجمن اسلامی پایگاه مقاومت بسیج صندوق قرض الحسنه و فروشگاه تعاونی مصرف بود. وی در ۵۸/۲/۲۴ تشکیل خانواده داد که ثمره آن ،فاطمه اولین میوه این زندگی مؤمنانه بود.


با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ شد و پس از سه ماه ایستادگی در مقابل اشغالگران به تهران بازگشت در سال ۱۳۶۱ برای دومین بار در صحنه‌های نبرد حضور یافت و در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد به درجه رفیع شهادت نایل آمد؛ اما چند روز بعد از شهادت جنازه‌اش پیدا شد و به عنوان اولین شهید لاسجرد به آن دیار بازگردانده شد وقفه‌ای که در یافتن جنازه‌اش پیش، آمد باعث شد که پیکر مطهرش در سومین سالروز ازدواجش به خاک سپرده شود. مدتی بعد نیز عابدین دومین حاصل این ازدواج به دنیا آمد.

او در بخشی از وصیت نامه‌ای نوشته است:« پروردگارا! ما را همیشه انقلابی نگهدار طوری که از انقلاب چیزی نخواهیم و در هیچ حال خدا را فراموش نکنیم و ترس و خوف را به دور افکنده و ملکوت امید را در خود پرورش دهیم و هر کاری را برای خدا انجام دهیم. اگر می‌خواهید دیدهٔ بصیرتتان گشاده تر و تجلیات نور حق در شما نضج کند و به سفرهایی از خلق به خلق حق به حق حق به خلق و از خلق به حق نایل، آیید فقط و فقط معرفت و عرفان پیدا کنید. عرفانی که استادش امام خمینی باشد و از کتابهای عرفانی استفاده کنید که مورد تأیید امام خمینی باشد.

غلامرضا شهروی.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403050805053
  • خبرنگار : 71451